Tijdregistratie functie voor dienstverleners

Tijdregistratie functie voor dienstverleners
Op 1 juni 2022 toegevoegd door TranspaClean.

Met de TranspaClean app kunnen medewerkers op drie verschillende manieren werktijd registreren. Zoals waarschijnlijk bekend worden taak aftekeningen direct zichtbaar voor opdrachtgever en gebouwgebruikers (Alleen als zij toegang hebben gekregen natuurlijk). Geen zorgen, tijd registraties blijven in principe alleen intern zichtbaar. Uiteraard kunnen ze eenvoudig met de klant gedeeld worden mocht dit belangrijk zijn voor eventuele facturatie.

Registratie begin tot einde werkdag

Medewerkers kunnen vanaf het moment dat zij de deur uitgaan om hun werkdag te beginnen deze tijd registratie starten in de app. Locatie beveiliging kan ook aangezet worden op de knop, dat medewerkers bijvoorbeeld alleen dichtbij kantoor hun werktijd kunnen starten en stoppen in de app.

Uren bijhouden per locatie

De meest gebruikte tijdregistratie optie is het bijhouden van de uren op locatie. De schoonmaak medewerker kijkt toch al in de app voor de geplande werkzaamheden en kan deze aftekenen per locatie. Via een extra knop binnen de locatie kan er worden ingeklokt en uitgeklokt. Dankzij een GPS check kan het in- en uitklokken alléén als de medewerker op locatie is.

Tijd opnemen per werkbon

Deze optie wordt voornamelijk gebruikt voor extra (op afroep) opdrachten, of opleveringsschoonmaak. Extra opdrachten kunnen makkelijk in het kalender overzicht van een locatie worden gesleept met omschrijving, uren indicatie en toegewezen aan een medewerker. Desbetreffende medewerker ziet de opdracht in de app verschijnen, weet direct waar hij heen moet, wat hij moet doen en hoeveel tijd er ongeveer voor staat. Op locatie aangekomen kan de medewerker de taak inklokken en uitklokken als hij klaar is. In- en uitklokken kan ook alléén op locatie waar de werkbon staat ingepland. Er kunnen uiteraard ook nog foto's en notities worden toegevoegd nadat deze is afgetekend, wel zo handig voor het archief.

Zo, volgende stap is het informeren van uw klant over de afhandeling? Nee hoor niet nodig omdat hij alles kan meekijken vanaf z'n eigen locatie omgeving. Daarnaast is de klant trouwens al automatisch per e-mail geïnformeerd toen de medewerker de werkbon had afgetekend. Lees hier meer over hoe de digitale werkbon direct zichtbaar is voor uw opdrachtgever vanaf z'n eigen locatie omgeving.

Geregistreerde tijden beheren

Via een dashboard kan de manager of administratief medewerker de tijdregistraties beheren, goedkeuren en eventueel gebruiken voor facturatie. Krijg inzicht in de geregistreerde tijden per medewerker, klant of locatie. Vergelijk via grafieken en tabellen.