Zone 3 - Met transparantie minder onnodige schoonmaakmeldingen

Zone 3 - Met transparantie minder onnodige schoonmaakmeldingen
Op 9 juli 2022 toegevoegd door TranspaClean.

In alle schakels van de schoonmaak merk je dat transparantie voordelen oplevert. Zowel bij de bewoner/gebouwgebruikers, de opdrachtgever, de schoonmaker als het schoonmaakbedrijf.  Met als winst: Minder onterechte meldingen, waardering voor de schoonmaker, veel beter overzicht voor het schoonmaakbedrijf en opdrachtgever en meer vertrouwen. Schoonmaakmanager Jamie Fambach van Zone3 aan het woord.

Tevreden klanten

Jamie Fambach, hoofd schoonmaak bij Zone3 merkt dagelijks dat Transparantie in wat wanneer wordt schoongemaakt veel scheelt in het aantal meldingen en klachten. “Een paar jaar geleden gingen wij op zoek naar een online-aftekensysteem voor onze schoonmaakwerkzaamheden. We wilden daarmee onnodige meldingen en klachten voorkomen. Veel klachten zijn helemaal geen klachten maar vragen. Die kunnen we ook op afstand behandelen in plaats van overal maar direct naar toe te rijden. We zagen bewerkelijke systemen met veel te veel opties, te complex en erg duur.”

“Via een aanbesteding van Wooncorporatie Ymere zijn wij in contact gekomen met TranspaClean. Na een demonstratie waren we direct enthousiast over de mogelijkheden én het prijskaartje. De volgende stap was een pilot die een succes was voor zowel ons als de klant. We hebben direct doorgepakt en het systeem ingevoerd voor zo’n 600 locaties. Het was al direct duidelijk dat  TranspaClean niet alleen ons maar ook de wijkbeheerders en huismeesters van Ymere veel tijd scheelt. Onderzoek ter plekke is veel minder vaak nodig na een melding of een klacht. Veel meldingen kunnen nu op afstand via de app worden opgelost. Dat levert naast een goed imago uiteindelijk ook een flinke kostenbesparing op”. Omdat een huurder via de app inzicht heeft in de schoonmaak in zijn portiek, scheelt dit meldingen.

Een dossier en rapportages per complex

Per complex genereert het systeem heldere rapportages. Voor onze opdrachtgevers is het helder waar de knelpunten zitten. “Zo wordt er bijvoorbeeld In sommige portieken elke week geürineerd. Nu legt onze schoonmaker dat direct vast met foto’s. Dit wordt automatisch geregistreerd het in het dossier van het complex. De gebouweigenaar kan instellen dat hij van deze bijzonderheden een melding krijgt of we kunnen het incident vanuit het fotoarchief in TranspaClean direct melden aan de juiste contactpersoon. De opdrachtgever kan dan direct en met bewijzen actie ondernemen. Ze kunnen de huurders erop aanspreken, maatregelen nemen of extra schoonmaak regelen. Ook dat kan via het meldsysteem in TranspaClean. De opdracht is dan direct geborgd en we kunnen vanuit de melding direct een extra taak inplannen op de betreffende locatie en in de betreffende ruimte. Een erkenning van wat de extra werkzaamheden en dat ze worden vergoed.”