Gebouw gebruikers en bewoners app

Op 8 juni 2022 toegevoegd door TranspaClean.

Liever een video? Klik hier.

Helaas ontstond vroeger de frustratie bij gebouwgebruiker door onvoldoende informatie over de schoonmaak of groenvoorziening. Dan volgt er een soort berustende desinteresse, een opstapelend gevoel van onvrede en ongrijpbaarheid en ineens ontploft het. Dan is een klagende gebouwgebruiker soms wat minder genuanceerd. Daarom is er voor hen de TranspaClean app voor inzicht in schoonmaak, groenvoorziening en andere dienstverlening.

Wat voor type gebouwgebruikers zijn er zoal?

  • Bewoners of huurders van appartementen complexen
  • Medewerkers in kantoren
  • Studenten, leerlingen, docenten in onderwijsinstellingen
  • Reizigers, bezoekers van openbare ruimten zoals musea of pretparken

Hieronder gaan we door op het perspectief van de bewoner over schoonmaak. Uiteraard is dit in de meeste gevallen ook representatief voor de andere gebouw gebruikers en dienstverlening.

Inzicht in de schoonmaak geeft vertrouwen

TranspaClean maakt de schoonmaak voor de bewoner volledig transparant en inzichtelijk. Dat geeft vertrouwen. Geen beduimeld logboek of een onleesbaar rooster in de hal. Een simpele app op je PC, Laptop, tablet of smartphone en je bent 24 uur per dag volledig geïnformeerd over alles wat de schoonmaak aangaat. Wie er schoonmaakt, wanneer, hoe vaak. Online en actueel anno de 21ste eeuw. Per slot van rekening ben je als bewoner ook vaak zelf verantwoordelijk voor de schoonmaak en betaal je er direct of indirect voor.

“Ik twijfel of die lift wel 1x per maand schoongemaakt wordt”

Dan is er de Taak Tracker. Als je niet zo tevreden bent of twijfelt, kan je ook zien wanneer iets voor het laatst gedaan is. Bijvoorbeeld een afdakje waarop allemaal bladeren liggen. En wanneer het weer gedaan wordt. Je kunt een Taak Tracker instellen en je krijgt automatisch een berichtje als de taak is uitgevoerd. Kan je even langslopen en kijken of het goed gedaan is.

Een schoonmaak melding maken heeft nu wél zin

“Hoe maak ik een melding over de schoonmaak?”

Heb je een klacht of een vraag over de schoonmaak dan kan je via de app de melding doorgeven. Belangrijk is dat jouw melding direct bij het schoonmaakbedrijf komt. Jouw klacht wordt heel serieus genomen want de app legt ook vast hoe snel het schoonmaakbedrijf jouw klacht afhandelt. Zo kan je een melding doen van een ei tegen de muur of een vieze geur in de lift. Je kunt aangeven dat het zwerfvuil niet is opgeruimd en daar zelf een fotootje van bijvoegen. Bij een klacht zorgt de app ervoor dat je wel eerst in het rooster naar de betreffende taak wordt geleid. Want het kan zomaar zijn dat zwerfvuil opruimen helemaal niet in het contract staat. Dat het de verantwoordelijkheid is van de bewoners zelf.

“Direct feedback op je klacht of melding”.

Schoonmaak is nu eenmaal vluchtig. Dus achteraf moeilijk te zien of het wel of niet gedaan is. Als je de lift in stapt en even daarvoor heeft een grote herdershond zich staan uitschudden dan is je eerste reactie: “Wat een smeerboel: hier wordt nooit schoongemaakt”. Terwijl net daarvoor de schoonmaker een uur bezig is geweest met de hele lift. Om dit soort misverstanden te voorkomen laat de app zien wanneer en op welk tijdstip is schoongemaakt, door wie en wat er gedaan is. En je ziet dat de schoonmaker een foto geplaatst heeft van een blinkend schone lift.

Je snap het al: Als je dat in één oogopslag kan zien wordt jouw klacht een verzoek om extra schoonmaak. Omdat die honden er nu eenmaal waren ná de schoonmaak. Je kunt direct in jouw smartphone de melding doorgeven aan het schoonmaakbedrijf en er een fotootje bij plaatsen. En je kunt ervoor kiezen dat al jouw buren het ook zien. Ook de huismeester of de beheerder krijgt hiervan een melding en zou eens een praatje kunnen maken met de hondeneigenaar.

Meer respect voor de schoonmaak

“Waardering voor de schoonmaker”

Natuurlijk ben je niet altijd thuis als de schoonmaker zijn werk doet. Maar je kunt wel in de app zien dat de schoonmaker geweest is en wat er is gedaan. Je ziet wat “jouw” schoonmaker allemaal extra doet. En je kunt de schoonmaak in jouw leef -of werkomgeving een cijfer geven.

“Maar daar heb ik toch helemaal geen zin in om dat allemaal in die app te bekijken”

De app zorgt voor communicatie en informatie naar behoefte. Heb je geen zin om je met schoonmaak bezig te houden? Ook prima. Maar dan verlies je het recht om te klagen. Wil je wel wat actiever met “jouw” schoonmaak in “jouw” locatie bezig zijn? Scan de QR-code of voer de toegangscode in van jouw complex in en je ziet alles in de TranspaClean app. Wedden dat je veel meer vertrouwen in en respect krijgt voor de schoonmaak? Geeft eens een duimpje als blijk van waardering. Erg motiverend. Ze maken per slot van rekening iedere dag schoon voor jou.