Meer respect voor de schoonmaak medewerker

Op 3 april 2022 toegevoegd door TranspaClean.

Helaas blijft goed uitgevoerde schoonmaak over het algemeen onzichtbaar en valt het pas op wanneer er iets niet goed is. Je werkzaamheden wel zichtbaar te maken brengt een hoop voordelen. Voor normale uitgevoerde werkzaamheden kun je al met één druk op de knop een digitale handtekening zetten en bij bijzonderheden kun je hier ook extra informatie toevoegen in beeld en tekst. Kortom, je kunt belangrijke dingen eenvoudig communiceren via de app, zoals:

  • Wanneer je welke werkzaamheden hebt uitgevoerd.
  • Foto's van het resultaat (Bijvoorbeeld van een blinkende vloer).
  • Reparaties of andere bijzonderheden melden.
  • Aangeven dat werkzaamheden zijn verhinderd, bijvoorbeeld vanwege onderhoud aan de lift.
  • Laten zien wat je voor extra werk allemaal meepakt.

Als schoonmaker ben jij de ogen en oren op de werkvloer. Bovenstaande punten via de app vastleggen scheelt het je een hoop gedoe achteraf! Hoe dan? Simpel, vragen of klachten hoeven niet meer bij jou worden verhaald. Door de belangrijke informatie vast te leggen wordt dit automatisch aan de juiste personen gecommuniceerd. Zo neem je je werk niet mee naar huis of hoef je niet meer achteraf te worden gebeld. En wat is een ander voordeel hiervan? Anderen krijgen meer respect voor jou en het werk dat je allemaal doet, puur doordat je werk zichtbaar is geworden!

“Een profielfoto geeft schoonmaak een gezicht”

Hoeft niet maar werkt heel goed: plaats een profielfotootje van jou als schoonmaker. Soms eist een klant dit vanwege de identificatie controle verplichting. Het maakt schoonmaak persoonlijk en het krijgt een gezicht. Want niet iedereen is thuis of op kantoor als jij schoon maakt. En het levert duimpjes en goede beoordelingen op.

“Respect, waardering en positieve schoonbeleving door een app?”

En weet je wat er gebeurt? De schoonmaker krijgt waardering en de schoonmaak meer respect. Sterker nog: het imago van schoonmaak krijgt een boost. De beheerder kan met feiten de huurders of medewerkers op hun gedrag aanspreken. Of vertellen dat ze meer gaan betalen voor de extra rommel die ze maken. Gebouw gebruikers kunnen een “duimpje” geven aan de schoonmaker als complimentje. We zien zelfs dat de meest notoire klager de schoonmaak in zijn leefomgeving anders gaat zien en zelfs duimpjes geeft aan de schoonmaker.