Opdrachtgevers platform omgeving
Stel je voor. De hele schoonmaak en groenvoorziening in en rondom jouw gebouwen is transparant en inzichtelijk. Via een platform omgeving bij TranspaClean kan dit opengesteld worden voor de wijkbeheerders, de conciërges, huismeesters, huurders, werknemers of studenten en docenten. Iedereen is elk moment op de hoogte over belangrijke details van het operationele proces. Of vraag binnen enkele klikken de operationele data op over het afgelopen kwartaal via het online rapportage/KPI dashboard.
Directe communicatie tussen facilitaire dienstverlener en alle betrokkenen
Alle klachten en meldingen over de schoonmaak of groenvoorziening lopen niet meer via jou of de receptie, maar worden direct afgehandeld tussen melder en de dienstverlener. Je ziet online hoeveel klachten er waren in de afgelopen periode en de tijd hoelang de dienstverlener heeft gedaan over afhandeling van de klacht. Je ziet wekelijks de tevredenheid over de schoonmaak en de bewonersparticipatie. Sterker nog: het aantal meldingen over schoonmaak is enorm afgenomen en de beoordeling is gestegen van een 4 naar een 8,5.
Dat scheelt veel tijd voor bijvoorbeeld wijkbeheerders want ze hoeven zich niet meer de hele tijd bezig te houden met allerlei klachten over schoonmaak of groenonderhoud. Vaak niet eens klachten, maar vragen over het werkprogramma.
Iedereen weet nu precies wat het meest actuele werkrooster is. Het staat online in de platform omgeving en iedereen kan het opvragen. Wijzigt er iets? Geen probleem. Binnen een seconde is iedereen geïnformeerd. Je bent ook niet meer bang voor boetes want je ziet altijd precies wie er schoonmaakt. Vandaag is het Piet en morgen werkt Els.
De schoonmaker maakt niet alleen schoon. Hij legt ook misstanden zoals een kapot stopcontact of opgestapeld afval in het fietsenruimte vast. De huismeester kan dan gericht actie ondernemen.
Bij een grote schoonmaakbeurt zoals buiten glasbewassing krijgen de juiste mensen automatisch een melding toegestuurd en kunnen de ramen dicht en luiken omhoog. En natuurlijk een berichtje als ze klaar zijn.
Dure schoonmaak controles en tijdrovende evaluaties
Dure controles van vroeger? Onnodig. Alle controles worden in het werkproces opgenomen. En zijn er twijfels over een bepaalde laagfrequente en kritische taak? Zet er een Taak Tracker op en je krijgt een melding zodra de taak is uitgevoerd. Kan de beheerder of de bewoner direct zelf een kijkje nemen. Schoonmaak is nu eenmaal vluchtig en die metingen waren veel te theoretisch.
En dan die evaluaties van vroeger. Wat een voorbereidingstijd ging daarin zitten! En dan wist je het nog niet. Nu: Enkele klikken met de muis en je hebt een compleet rapport met al je KPI's. Klant tevredenheid, participatie, extra uitgevoerd werk, verhinderingen, bijzonderheden, klachten analyses, rooster aanpassingen enz.
Meerdere schoonmaak partners? In je eigen platform omgeving zie je hoe al jouw gecontracteerde schoonmaakbedrijven of hoveniers presteren. Je ziet op welke locaties er meer en op welke locaties juist minder intensief kan worden schoongemaakt of zwerfvuil worden opgeruimd. Je hebt inzicht op ieder moment van de dag.
Het schoonmaak aanbesteding proces eindelijk vereenvoudigd
En dan het aanbesteding proces. Wat een ellende gaf dat vroeger en wat een tijd kostte dat. Iedere locatie heeft nu online z’n eigen meest up-to-date werkschema. Eenduidig, geen misverstanden meer over het uit te voeren werk. Binnen een paar uur voorbereid wat vroeger maanden duurde.
Contract wisseling gaat razend snel en bijna foutloos. De nieuwe schoonmaakgroep neemt alle schema’s gewoon in hun app over en kunnen bijna direct aan de slag. Verbeteringen en voortschrijdend inzicht worden gedurende het werkproces eenvoudig doorgevoerd en geborgd voor alle betrokkenen. Ook dat wordt vastgelegd in de historie.
Stel je voor: 100% ontzorging voor jou als opdrachtgever en alle betrokkenen. Tijdwinst, besparing en tevreden (interne) klanten.
Hoe? TranspaClean.
Duur? Gratis voor opdrachtgevers van schoonmaak, groenvoorziening en andere facilitaire dienstverlening.