transpaclean Logo
Instructies

Academy

TranspaClean Academy, is een toegewijd platform met praktijkgerichte trainingen voor professionals in schoonmaak, groen & veel meer.

Maak kennis met onze kennisbank.

Op deze plek vind je een overzicht van alle functionaliteiten binnen het TranspaClean Platform. Van praktische uitleg tot slimme tips: alles wat je nodig hebt om het maximale uit het platform te halen. Of je nu gebouwgebruiker, uitvoerder, (schoonmaker, hovenier) of beheer bent — iedereen die betrokken is bij de facilitaire dienstverlening vindt hier de juiste ondersteuning.

Binnen TranspaClean kun je via de Homepagina, Dashboard Periodiek, Mijn locatie en optioneel via e-mailnotificaties en rapportages eenvoudig het overzicht behouden van alle ingeplande en uitgevoerde werkzaamheden. Hieronder leggen we per onderdeel uit hoe je dit aanpakt.

Homepagina: direct zicht op de planning van vandaag

Wanneer je TranspaClean opent via de webapp, snelkoppeling of mobiele app, kom je automatisch op de Homepagina. Hier zie je in één oogopslag wat er vandaag ingepland staat en wat er al is afgerond.

Gebruik de filter "Bekijken" om het overzicht aan te passen:

Deze pagina is ook handig te gebruiken vanaf je smartphone.

1. Hoe gebruik ik de bekijken filter?

Hoe gebruik ik de bekijken filter?

  • Kies "Alle op datum" of "Favorieten op datum" om te zien op welke locaties vandaag werkzaamheden staan gepland of al zijn uitgevoerd.
  • Kies als beheerder voor een specifieke uitvoerder om diens planning en voortgang per locatie te bekijken.

Dashboard Periodiek: overzicht van dag-, week- en maandtaken

Ga naar Dashboard > Periodiek voor een uitgebreider grafisch overzicht. Je ziet hier per locatie welke taken staan ingepland op actieve roosters, verdeeld over dag-, week- en maandtaken.

  • Dit dashboard is vooral bedoeld voor gebruik op desktop.
  • Handig bij het coördineren van meerdere locaties tegelijk.
  • In één oogopslag zie je waar bijzonderheden zijn geregistreerd.

Klik op de balkjes om door te klikken naar het live rooster met de achterliggende werkzaamheden.

1. Grafisch overzicht bekijken

Het dashboard ‘Periodiek’ is handig voor iedereen die overzicht wil houden op meerdere locaties tegelijk. Je gebruikt het bijvoorbeeld als:

Stap 1: Kies de periode

Kies bovenaan of je dag-, week- of maandtaken wilt bekijken. Je ziet dan per locatie of klant hoeveel taken er gepland en uitgevoerd zijn.

Stap 2: Lees de status per locatie

Elke balk staat voor een locatie:

  • Lichtblauw: taken zijn uitgevoerd
  • Donkerblauw: uitgevoerd mét opmerking
  • Rood: taak kon niet worden uitgevoerd
  • Grijs: taak staat nog open

Stap 3: Klik door voor details

Klik op een balk om direct naar het live rooster van die locatie te gaan en de taken in detail te bekijken.

Mijn locatie: beheer je favoriete locaties

Onder Mijn locatie zie je een overzicht van al je aangemaakte locaties, inclusief werkprogramma’s.

  • Je kunt eenvoudig favorieten instellen door op het gele sterretje te klikken.
  • Gebruik de zoekbalk om snel een locatie te vinden.
  • Klik op de blauwe knop 'Link' om direct het live rooster van een locatie te openen.

E-mailnotificaties en rapportages: blijf automatisch op de hoogte

Wil je passief geïnformeerd blijven over bijzonderheden die door uitvoerders zijn gemeld (zoals afwijkingen, reparaties of verhinderingen)?

Als opdrachtgever kun je via het live rooster eenvoudig een mededeling plaatsen. Dit is handig om uitvoerders of gebouwgebruikers te informeren over bijzonderheden, zoals geplande werkzaamheden, tijdelijke wijzigingen of algemene berichten. De mededeling verschijnt direct in het rooster en is zichtbaar voor iedereen die op de locatie werkt.

Mededeling toevoegen

  1. Navigeer naar het live rooster waarbij je een mededeling wilt toevoegen
  2. Klik bovenaan op +toevoegen in het live rooster nu zie je een scherm met 'eenmalige taak toevoegen' dit klopt.
  3. Kies nu de optie 'Mededeling toevoegen'.
  4. Geef de mededeling inhoud en bepaal wie deze mogen zien klik hierna op 'Opslaan', de mededeling wordt nu direct zichtbaar in het rooster van de gekozen locatie.

Mededeling verwijderen of bewerken?

  1. Navigeer naar het live rooster waarbij een mededeling is aangemaakt.
  2. Als je de mededeling wilt verwijderen klik je op het rode prullenbakje rechtsboven de mededeling, als je de mededeling wilt verwijderen klik je op het potloodje.

Met de TranspaClean online logboek heb je altijd inzicht in het uitvoerdersproces van je complex en kun je eenvoudig feedback geven. Uitvoerders werken met een digitale checklist, zodra een taak is afgerond, tekenen ze deze ter plaatse af in de app. Die aftekeningen zijn direct zichtbaar voor beheerders, opdrachtgevers en gebouwgebruikers.

1. Wat is het online logboek?
  • De app toont alle geplande schoonmaaktaken voor jouw (woon)complex.
  • Een uitvoerder tekent een taak digitaal af zodra deze is uitgevoerd. Dit kan alleen op locatie en met een GPS-controle
  • Aftekeningen zijn meteen zichtbaar, inclusief eventuele bijzonderheden.
2. Waarom is het handig?

Het online logboek brengt transparantie in de uitgevoerde diensten. Je ziet wie welke taken heeft uitgevoerd, op welk tijdstip en of er bijzonderheden waren. Zo weet je precies waar je aan toe bent en kun je sneller bijsturen of complimenten geven.

3. Wat kan ik ermee doen?

Met TranspaClean kunnen gebouwgebruikers en opdrachtgevers bijvoorbeeld:

  • Bekijken wanneer de uitvoerder weer langskomt.
  • Inzien welk extra werk is uitgevoerd.
  • Direct meldingen (klachten of complimenten) maken.
  • Zich inschrijven voor e-mailnotificaties over speciale taken, zoals glasbewassing.
  • Een beoordeling geven aan de dienstverlener na afloop.

4. Inloggen logboek/live rooster

Om in te loggen bij het logboek navigeer je naar: https://portal.transpaclean.nl/mijn-gebouw/ voer hier de aangeleverde toegangscode in en klaar! Hier vind je alle uitgevoerde taken, of die nog uitgevoerd moeten worden, hier kun je meldingen, klachten of complimentjes maken!

Extra functionaliteiten online logboek

Het online logboek geeft je veel inzicht over aankomende taken, ook kun je er zelfs nog meer mee! Zo kun je de uitvoerder een bedankje geven voor een uitgevoerde taak, of kan je taken volgen. Ook kun je eventueel een melding aanmaken over een taak die niet (goed) is uitgevoerd.

1. Complimentjes geven

Het wordt wel eens tijd om uw waardering te tonen aan de uitvoerder, vindt u ook niet? Het is belangrijk dat u ook af en toe aangeeft dat u tevreden bent over de uitvoeringen. Uw waardering kunt u heel makkelijk laten blijken door een complimentje te geven.

Hoe doe je dit?:

  1. Ga naar: portal.transpaclean.nl/mijn-gebouw en voer hier je toegangscode in
  2. Navigeer naar de uitgevoerde taken overzicht en klik op het duimpje
2. Taken volgen

Een Taak tracker is een handige tool, die op kritische taken of laagfrequente taken (maandelijkse taken) vaak word gebruikt. Zodra de taak is uitgevoerd krijg je direct een bericht en kun je een kijkje nemen.

Hoe doe je dit?:

  1. Ga naar: portal.transpaclean.nl/mijn-gebouw en voer hier je toegangscode in
  2. Navigeer naar het live rooster
  3. Ga in het liver rooster vooruit in de planning naar het eerst volgende moment dat de taak die je wilt volgen weer aan de beurt is.
  4. Klik vervolgens op de 3 bolletjes en klik op 'Taak Tracker'
  5. Vul nu je e-mail adres in en kies hoe vaak je een e-mail wilt ontvangen dat de taak is uitgevoerd.
3. Melding maken
  1. Log in op https://portal.transpaclean.nl/mijn-gebouw/ en voer je toegangscode in.
  2. Je bevind je nu op 'Planning' klik op 'Melding' > 'Melding maken'.
  3. Nu krijg je een formulier die je kunt invoeren kies hierbij een categorie en beschrijf het probleem zo concreet mogelijk, en selecteer ten slot de taak in kwestie zodat uw melding zo spoedig mogelijk opgepakt kan worden.

Meer weten?: https://transpaclean.nl/bron/hoe-maak-ik-een-melding-aan/

Als uitvoerder ben jij de ogen en oren op de werkvloer. Als je bijzonderheden of reparaties tegen komt tijdens je werkzaamheden dan kun je deze melden via de TranspaClean app. Je melding wordt dan automatisch doorgestuurd naar de juiste personen (manager en/of opdrachtgever).

Elke uitvoerder kan bij een taak aftekening ook direct een melding doorgeven. Zie hieronder de video of stappen onder de video, over hoe je dit kunt doen.

1. Melding van een taak maken
  1. Ga naar de taak waarbij je een melding wilt maken en klik op de 3 bolletjes (naast de groene aftekenknop).
  2. Kies vervolgens het oranje icoontje 'Melding', om een opmerking en/of foto toe te voegen aan je melding. (Druk niet op de zwarte cirkel.)
2. Melding doorgeven buiten het werkprogramma om

Let op, als uitvoerder moet je eerst toegang hebben gekregen tot tickets. Een 'beheer' account kan dit voor je wijzigen in jouw gebruiker instellingen.

  1. Klik op de knop '+toevoegen' bovenaan je takenlijst.
  2. Klik vervolgens op 'Melding' en beschrijf hier waarover je de melding wilt maken.
  3. Nu wordt de melding automatisch naar de juiste personen gestuurd!

Je aangemaakte melding is terug te vinden via de 'Tickets' pagina.

Uitvoerder en Beheer gebruikers kunnen eenmalige taken toevoegen in het live rooster. Omdat medewerkers de ogen en oren zijn in een gebouw kan het voorkomen dat er extra werkzaamheden worden geregistreerd en uitgevoerd. Handig om dit extra werk te registreren/ borgen. En een kleine moeite.

Met de optie ’toevoegen’ kun je dit extra uitgevoerde werk vastleggen. Zo weet iedereen waar je mee bezig bent geweest en hoeven hier geen onnodige discussies over ontstaan. Ook kun je een eenmalige taak gebruiken om ‘extra informatie’ over werkzaamheden toe te voegen, bijvoorbeeld wanneer bepaalde werkzaamheden nog niet volledig zijn afgerond of vertraagd.

Hoe voeg ik een extra taak toe?

Open een locatie vanuit de app, QR-code of NFC kaart (klik hier voor een uitleg video, duur 1 min.).

Klik vervolgens op onderstaande knop ‘toevoegen‘ (bovenaan de takenlijst).

Zie hieronder een voorbeeld van een Taak + Beschrijving. Als je dag 'vandaag' kiest krijg je de optie om de taak direct af te tekenen via het schuifje 'Uitgevoerd'.

Resultaat afgetekende eenmalige taak

Hieronder zie je een voorbeeld van het resultaat van de toegevoegde en direct afgetekende eenmalige taak:

Screenshot

Hét platform waar samenwerken gewoon werkt.

Wil je zelf zien hoe TranspaClean werkt? Maak een afspraak zodat we een gratis pilot kunnen inrichten, of u kunnen adviseren over digitalisering.
Praktijkverhalen van

Onze ambassadeurs

Michael Zevenhoven
Okee Bedrijfsdiensten
Management
Steeds meer opdrachtgevers willen een digitale verantwoording van wat we doen en dat we daar transparant over rapporteren. De RAI vond het een doorslaggevend pluspunt dat we met TranspaClean werken.
MeerWonen
Stichting MeerWonen
Management
Papieren rompslomp, talloze inspecties en veel reacties van mensen aan de balie zijn inmiddels bijna gereduceerd tot nul.
Pompe
Speciaalreiniging
Glazenwasser
Wij hoeven niet meer op zoek naar de opdrachtgever voor een fysieke handtekening omdat we zelf kunnen aftekenen, en dat scheelt me gewoon tijd.
crossmenuchevron-up