Hoe werkt het status notificatie paneel?
In een rooster in ‘Instellingen’ d.m.v. het veldje ‘Status notificatiepaneel’ heeft u ingesteld wanneer het ‘Handmatige vooraankondigingen’ paneel wel of niet is opengeklapt. U laat dit in principe op default instellingen staan: ‘Open als iemand vraagt om vooraankondiging en er zijn 'Notificatietaken' Dit kan worden gewijzigd per rooster, zie hieronder hoe u dit kunt doen.
1. Status notificatie paneel
- Navigeer naar het rooster die je wilt bewerken in het 'rooster' overzicht scherm en klik op de blauwe knop 'periodiek'.
- Klik vervolgens in het rooster bovenin in de balk op 'Instellingen'.
- Bekijk 2. Notificatie paneel instellingen voor alle opties met uitleg.

2. Notificatie paneel instellingen
Via het 'Status notificatie paneel' kan je de volgende keuzes maken:
- Open als iemand vraagt om vooraankondiging en er zijn notificatietaken (Default keuze).
Met deze instelling houdt u rekening met klant en/of contactpersonen die zich hebben aangemeld voor notificatietaken, én ook gebouwgebruikers (Bijvoorbeeld bewoners) die zich hebben aangemeld als locatievolger (Zie stap 3).
- Open als contactpersoon of klant vraagt om een vooraankondiging en er zijn notificatietaken
- Open als contactpersoon vraagt om vooraankondiging en er zijn notificatietaken
In beide situaties houdt het systeem bij dat er klanten en/of contactpersonen zijn die geïnformeerd willen of moeten worden over een uitvoerdatum van een notificatietaak. Er wordt géén rekening gehouden met gebouwgebruikers.
- Altijd open: U kunt ALTIJD de notificatietaken in dit rooster op datum inplannen, ook al heeft geen enkele klant, contactpersoon of gebouwgebruiker zich hiervoor aangemeld.
- Altijd dicht: Dan hoeven er geen handmatige vooraankondigingen worden gestuurd met de exacte datum van uitvoering.