Hoe werkt het status notificatie paneel?

In een rooster in ‘Instellingen’ d.m.v. het veldje ‘Status notificatiepaneel’ heeft u ingesteld wanneer het ‘Handmatige vooraankondigingen’ paneel wel of niet is opengeklapt. U laat dit in principe op default instellingen staan: ‘Open als iemand vraagt om vooraankondiging en er zijn 'Notificatietaken' Dit kan worden gewijzigd per rooster, zie hieronder hoe u dit kunt doen.

1. Status notificatie paneel
  1. Navigeer naar het rooster die je wilt bewerken in het 'rooster' overzicht scherm en klik op de blauwe knop 'periodiek'.
  2. Klik vervolgens in het rooster bovenin in de balk op 'Instellingen'.
  3. Bekijk 2. Notificatie paneel instellingen voor alle opties met uitleg.

2. Notificatie paneel instellingen

Via het 'Status notificatie paneel' kan je de volgende keuzes maken:

  • Open als iemand vraagt om vooraankondiging en er zijn notificatietaken (Default keuze).

Met deze instelling houdt u rekening met klant en/of contactpersonen die zich hebben aangemeld voor notificatietaken, én ook gebouwgebruikers (Bijvoorbeeld bewoners) die zich hebben aangemeld als locatievolger (Zie stap 3).

  • Open als contactpersoon of klant vraagt om een vooraankondiging en er zijn notificatietaken
  • Open als contactpersoon vraagt om vooraankondiging en er zijn notificatietaken

In beide situaties houdt het systeem bij dat er klanten en/of contactpersonen zijn die geïnformeerd willen of moeten worden over een uitvoerdatum van een notificatietaak. Er wordt géén rekening gehouden met gebouwgebruikers.

  • Altijd open: U kunt ALTIJD de notificatietaken in dit rooster op datum inplannen, ook al heeft geen enkele klant, contactpersoon of gebouwgebruiker zich hiervoor aangemeld.
  • Altijd dicht: Dan hoeven er geen handmatige vooraankondigingen worden gestuurd met de exacte datum van uitvoering.