Hoe kan ik een taak doorsturen?

Uw uitvoerder heeft tijdens werk een bijzonderheid vastgelegd of een taakverhindering en daarbij een foto of opmerking geplaatst. U wilt het betreffende taakrapport doorsturen aan uw opdrachtgever of de huismeester/conciërge/wijkbeheerder zodat zij gepaste actie kunnen ondernemen. Tip: uw opdrachtgever (klant gebruikers) kunnen ook automatisch e-mail ontvangen van een bijzonderheid/verhindering.

1. Taak doorsturen
  1. Ga links in het menu naar 'Archief' → 'Aftekeningen' stel hier onder eigenschappen de juiste rapport keuzes in zoals: Verhinderd op + en afbeelding op +.
  2. Nu zie je onder het schermdeel 'Uitvoeringen' bijzondere taakaftekeningen verschijnen (Wanneer er niks verschijnt kan het zijn dat je de verkeerde periode hebt geselecteerd). Via 'Kolommen' kan je de details van dit overzicht bepalen.
  3. Selecteer de taak door het meest linker hokje te klikken klik vervolgens op 'Actie op selectie' → 'Doorsturen via e-mail', selecteer de personen naar wie je een mail wilt sturen en klik op 'verder' je kan met 'veld toevoegen' een extra e-mail toevoegen. Als je klaar bent klik je op 'Versturen'.

2. Overzicht van doorgestuurde aftekening bekijken
  1. Je kan controleren naar wie je de e-mail hebt verzonden navigeer naar → 'Archief' → 'Email' en zet de status op: 'Doorgestuurde aftekeningen'.
  2. Klik in de kolom 'Ontvangers' op het vakje om te zien naar wie u de melding heeft verstuurd.
  3. Klik in de kolom 'Bekijken' op de blauwe knop om de email met de doorgestuurde taak te bekijken.