Hoe kan ik een eenmalige opdracht toevoegen?
Uitvoerders kunnen extra (eenmalige) werkzaamheden vastleggen in het rooster. Zo blijven ad-hoc taken transparant, voorkom je discussie en stroomlijn je de afhandeling, ook wanneer ze via een ticket of telefoontje binnenkomen.
Opdracht toevoegen
1. Extra taak toevoegen vanuit live rooster
- Navigeer naar het 'Live rooster'.
- Klik bovenaan op '+Toevoegen' in het live rooster.
- Er opent nu een taakformulier die je kunt invullen. (Voor beheer gebruikers zie je dit hieronder voor uitvoerders is dit scherm vereenvoudigd met minder opties)

Inplannen in: Kies voor een dag, week of maand waarin de taak moet worden toegevoegd (Afhankelijk van de flexibiliteit wanneer de opdracht moet worden uitgevoerd). Via het kalender knopje kun je voor- of achteruit in dagen.
Taak doorschuiven bij vergeten: Wanneer de taak niet wordt afgetekend door de uitvoerder dan schuift de taak automatisch mee naar de volgende dag.
Plaats taak tracker: Hiermee ontvang je een e-mail notificatie wanneer de uitvoerder de taak heeft afgetekend.
2. Extra opdracht ingediend via Ticket
- Open het ticket waarin een voorstel voor extra werk staat.
- Klik op blauwe knop 'Taak maken' om de taak rechtstreeks aan de standaard takenlijst van de locatie toe te voegen.
- Het taakformulier opent deze kun je nu invullen om een opdracht toe te voegen.