Hoe kan ik een eenmalige opdracht toevoegen?

Uitvoerders kunnen extra (eenmalige) werkzaamheden vastleggen in het rooster. Zo blijven ad-hoc taken transparant, voorkom je discussie en stroomlijn je de afhandeling, ook wanneer ze via een ticket of telefoontje binnenkomen.

Opdracht toevoegen

1. Extra taak toevoegen vanuit live rooster
  1. Navigeer naar het 'Live rooster'.
  2. Klik bovenaan op '+Toevoegen' in het live rooster.
  3. Er opent nu een taakformulier die je kunt invullen. (Voor beheer gebruikers zie je dit hieronder voor uitvoerders is dit scherm vereenvoudigd met minder opties)

Inplannen in: Kies voor een dag, week of maand waarin de taak moet worden toegevoegd (Afhankelijk van de flexibiliteit wanneer de opdracht moet worden uitgevoerd). Via het kalender knopje kun je voor- of achteruit in dagen.

Taak doorschuiven bij vergeten: Wanneer de taak niet wordt afgetekend door de uitvoerder dan schuift de taak automatisch mee naar de volgende dag.

Plaats taak tracker: Hiermee ontvang je een e-mail notificatie wanneer de uitvoerder de taak heeft afgetekend.

2. Extra opdracht ingediend via Ticket
  1. Open het ticket waarin een voorstel voor extra werk staat.
  2. Klik op blauwe knop 'Taak maken' om de taak rechtstreeks aan de standaard takenlijst van de locatie toe te voegen.
  3. Het taakformulier opent deze kun je nu invullen om een opdracht toe te voegen.