Hoe wijzig ik de factuur gegevens en stel ik SEPA incasso in?
In TranspaClean kun je eenvoudig je factuurgegevens aanpassen en een SEPA-incasso instellen. Zo houd je je administratie up-to-date en worden betalingen automatisch geregeld. In dit artikel lees je hoe dit werkt.
1. Factuur gegevens aanpassen
- Navigeer links in je dashboard naar 'Instellingen' → 'Factuur'.
- Rechts onderin je scherm zie je 'Facturatie gegevens' hier kan je de gegevens van je bedrijf invoeren/wijzigen klik vervolgens op 'Gegevens bijwerken'.

2. SEPA incasso instellen
Met SEPA-incasso kun je betalingen automatisch laten afschrijven. Dit bespaart tijd, voorkomt gemiste betalingen en zorgt voor een overzichtelijke administratie. In dit artikel lees je hoe je een SEPA-incasso instelt. Voordat je een incasso kan instellen moet je een machtiging (mandaat) afgeven, voordat je gebruik kan maken van deze dienst.
Hoe werkt het proces?: Wanneer je voor het eerst een SEPA betaling wilt activeren, moet je een eenmalige betaling van 15 cent betalen om een machtiging af te geven, hiermee kunnen wij jouw rekeningnummer verifiëren. Wanneer je een machtiging hebt toegestaan wordt het mandaatverzoek geaccepteerd.
SEPA aanzetten
Wanneer SEPA is ingeschakeld, worden facturen automatisch afgeschreven.
Je ontvangt nog steeds een factuur per e-mail, zodat je precies weet wat er betaald is.
SEPA uitzetten
Wil je liever zelf betalen?
Zet SEPA dan uit.
Je krijgt dan nog steeds de facturen, maar je moet ze handmatig overmaken via je bank.
3. Ik wil mijn mandaatverzoek stoppen
Wil je het automatische afschrijven helemaal stopzetten?
Neem dan telefonisch contact op met TranspaClean om het mandaatverzoek te beëindigen.


