Privacybeleid

Privacybeleid

PRIVACY POLICY TranspaClean B.V.

Wij zijn TranspaClean B.V, en bieden een online platform en digitaal communicatie –en
management tool wat professionele schoonmaak transparant en inzichtelijk maakt,
partijen verbindt en opdrachtgevers ontzorgt. Daarnaast leggen wij per locatie de historie
van het schoonmaakproces vast. Wij respecteren uw privacy en persoonlijke levenssfeer,
maar soms hebben we persoonlijke gegevens van u nodig. In deze verklaring leest u welke
gegevens wij gebruiken en hoe wij deze gegevens opslaan, beschermen en verwerken. Deze
privacy policy is van toepassing op onze website www.transpaclean.nl (de Website) en de
diensten die wij aanbieden (de Diensten). Wij behandelen uw persoonlijke gegevens
conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (de Relevante Wetgeving).

Jonger dan 16 jaar

Als u jonger dan 16 jaar bent, dan hebt u toestemming van uw ouders of wettelijke voogd nodig om onze Website en Diensten te gebruiken.

Persoonsgegevens

Om onze Website en Diensten aan te kunnen bieden, verwerken wij persoonsgegevens. Met het begrip persoonsgegeven wordt informatie bedoeld waarmee u als persoon geïdentificeerd kan worden. Deze definitie is in overeenstemming met de Relevante Wetgeving.

Uw toestemming

We kunnen uw gegevens op verschillende momenten bewaren, zoals wanneer u onze Website bezoekt, een account aanmaakt op onze Website, gebruik maakt van onze Diensten of als u contact met ons opneemt. Wij mogen uw gegevens verwerken, omdat we uw toestemming vragen via deze privacy policy. Bovendien hebben we uw gegevens nodig om de overeenkomst tussen u en ons uit te voeren. Als u ervoor kiest om uw gegevens niet te delen, dan kunnen wij u geen toegangsrecht verlenen voor het gebruik van het platform

Verder zullen we uw gegevens niet zonder uw toestemming verwerken, tenzij we daartoe wettelijk verplicht zijn.

Welke gegevens verzamelen wij en wat doen we ermee?

U kunt op verschillende manieren van de Website gebruikmaken. Van de verschillende soorten gebruikers hebben we verschillende soorten persoonsgegevens nodig om de Diensten zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren.

Van schoonmaakbedrijven hebben we de volgende gegevens nodig:

Bedrijfsnaam, Algemeen emailadres en telefoonnummer; Vestigingsadres; Contactpersoon + telefoonnummer en emailadres; BTW-nummer en KvK-nummer.

Optioneel zijn de volgende gegevens:

LH nummer; SBI code; IBAN; SNA certificaat; Branche keurmerk registratie; Bewijs CVM; Verklaring betalingsgedrag keten- of inlenersaansprakelijkheid; RAS rapportage

Deze gegevens worden door de beheerder zelf ingevoerd en slaan we op in uw account.Deze gegevens zijn zichtbaar voor uw opdrachtgevers. We bewaren ook - voor het gebruiksgemak van uw eigen account en alleen zichtbaar voor het schoonmaakbedrijf - de gegevens van eerdere facturen.

Van de aangemelde/ingevoerde beheerders bij het Schoonmaakbedrijf hebben we nodig:
  • Voornaam en achternaam;
  • Uniek e-mailadres;
  • Telefoonnummer;
  • Optie: profielfoto als illustratie;
Als u een schoonmaker of uitvoerder bent, hebben we de volgende gegevens van u nodig:
  • Uw voornaam en achternaam;
  • Uw telefoonnummer;
  • Uw unieke en persoonlijke e-mailadres;

Deze gegevens worden voor u ingevoerd door het schoonmaakbedrijf (de beheerder) waar u voor werkt of werkzaamheden uitvoert en waarna u geregistreerd staat in De Website als “Uitvoerder”. Via een welkomst email krijgt u met uw persoonlijk wachtwoord toegang tot uw omgeving in De Website.

Optioneel voor de Uitvoerder zijn de volgende gegevens:
  • Profiel foto. De beheerder kan uw profiel foto uploaden tijdens uw primaire registratie. Een profielfoto is een foto waar u herkenbaar op staat; Deze profielfoto is bedoeld om gebruikers te laten zien dat u degene bent die is ingeroosterd op een taak en om u als uitvoerder herkenbaar te maken voor gebruikers als bewoners en opdrachtgevers. Dit draagt bij aan de inzichtelijkheid van de schoonmaak. Indien bij uw registratie uw profielfoto is ge-upload dan vraagt De Website bij de eerstvolgende keer dat u inlogt uw toestemming om deze profiel foto op De Website voor uitsluitend functioneel gebruik te mogen publiceren via een Quitclaim-Portretrecht verklaring.

Hierin vragen wij om een aantal aanvullende gegevens:
  • Uw woon adres;
  • Geboorte plaats;
  • Geboorte land;
  • Geboorte datum;
  • Indien u minderjarig bent de naam en met emailadres van uw ouder of verzorger;
Deze gegevens zijn al bekend bij het schoonmaakbedrijf waarvoor u werkzaamheden uitvoert en worden van te voren ingevoerd door de beheerder. In de Quitclaim zelf kunt u deze gegevens controleren en aanpassen. Deze gegevens worden niet gedeeld met andere gebruikers en zijn uitsluitend toegankelijk voor geautoriseerde medewerkers van De Website en uzelf. U kunt deze Quitclaim verklaring weigeren of later intrekken waardoor uw profielfoto wordt vervangen door een incognito afbeelding (zwart poppetje). U bent dan in De Website en op de roosters niet meer via een foto herkenbaar voor andere gebruikers zoals bewoners en opdrachtgevers.

Een Opdrachtgever of klant is degene die de opdracht verstrekt tot schoonmaakdienstverlening. Een opdrachtgever is dus de klant van het schoonmaakbedrijf. In De Website worden deze personen aangemaakt als klant. Als klant kunnen worden aangemerkt: wijkbeheerders, huismeesters, woonconsulenten, de facilitaire inkoper, enz.

Van opdrachtgever of klant hebben we de volgende persoonsgegevens nodig:
  • Voor –en achternaam;
  • Uniek en persoonlijk e-mailadres;
  • Telefoonnummer;
  • Optie: Profiel foto als illustratie;

Via een welkomst email krijgt u met uw persoonlijk wachtwoord toegang tot uw omgeving in De Website

Een bewoner van een locatie of kantoormedewerker op een locatie (gebouwgebruiker) kan via scannen van een QR code of via de website met de knop Digitale Sleutel toegang krijgen tot het schoonmaakrooster van zijn of haar gebouw.

Van een gebouwgebruiker hebben de volgende gegevens nodig:
  • Huisnummer of locatie ID;
  • Digitale sleutel. Dit is de locatiecode van het gebouw en hieraan is uw straatnaam en woonplaats gekoppeld;

Eenmaal in het rooster kan worden gekozen om de betreffende locatie te volgen als Contactpersoon. Een contactpersoon kan de schoonmaakwerkzaamheden in een bepaald gebouw volgen en feedback geven. Een contactpersoon is een hoofdbewoner, kantoormedewerker, student of docent, enz.

Van een contactpersoon hebben wij de volgende gegevens nodig:
  • Uniek email adres;
Vervolgens ontvangt de contactpersoon een email zodat deze zich kan registreren. Wij hebben dan de volgende aanvullende gegevens nodig:
  • Voor –en achternaam
  • Telefoonnummer
  • Adres en unieke emailadres zijn dan al geregistreerd

We verzamelen ook wat informatie van u die niet persoonlijk is als u onze Website gebruikt, zoals:
  • De naam van de browser die u gebruikt.
  • Het besturingssysteem dat u gebruikt.
  • De serviceprovider waarmee u internettoegang hebt.
  • Het soort device waarmee u verbinding maakt met de Website.
  • De looptijd van de sessie.
  • De gedragsstroom van de sessie.

Marktonderzoek
Het kan voorkomen dat we u vragen om deel te nemen aan een marktonderzoek. Wij zullenuw gegevens dan gebruiken voor het marktonderzoek. Wij gebruiken deze statistische gegevens anoniem voor TranspaClean B.V. U kunt op ieder moment de vragenlijst afsluiten. Uw antwoorden geven wij niet aan derde partijen en worden uitsluitend anoniem gepubliceerd op onze Website, tenzij anders vermeld. Daarnaast worden de antwoorden niet aan uw e-mailadres gekoppeld.

Wij zullen uw gegevens alleen gebruiken voor bovenstaande doelen, of voor een doel dat hier nauw mee samenhangt. Zo worden uw gegevens dus nooit op een onverwachtse manier door ons gebruikt.

Beveiliging

We doen er alles aan om uw persoonlijke gegevens te beschermen tegen verlies, vernietiging, gebruik, wijziging of verspreiding van uw persoonlijke gegevens door onbevoegden. Hierdoor kunnen degenen die niets met uw gegevens te maken hebben, er niet bij. Wij doen dit door middel van de volgende maatregelen:
  • Encryptie (versleuteling) van digitale bestanden die persoonsgegevens bevatten
  • Het besturingssysteem dat u gebruikt.
  • Beveiliging van netwerkverbindingen met Secure Socket Layer (SSL) of een vergelijkbare technologie.
  • De toegang tot de gegevens is beperkt tot de personen die de gegevens nodig hebben.
  • Back-ups van de gegevens.

Verzoek tot verwijderen of bewerken gegevens van bewoners en gebouwgebruikers

Een gebouwgebruiker kan via de Website een verzoek indienen om gegevens en reviews te verwijderen of te bewerken. Hiertoe zal per e-mail een bewerkingscode worden toegestuurd voorzien van het huisnummer en locatieadres waarna de gebouwgebruiker met deze code in de Website zijn gegevens kan bewerken of definitief verwijderen. Dit is bedoeld om de kans te verkleinen dat een onbevoegde de reviews, opmerkingen en klachten die door de gebouwgebruiker zijn ingebracht kan manipuleren.

Bewaartermijn

Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet langer bewaren dan we ze nodig hebben voor de doelen die wij eerder omschreven.

Als u daarom vraagt, zullen wij, binnen 1 maand de persoonlijke gegevens verwijderen, met een melding hiervan naar u en het schoonmaakbedrijf.

Na inactiviteit van een schoonmaker van 12 maanden zullen de persoonlijke gegevens automatisch worden verwijderd, met een melding vooraf aan het schoonmaakbedrijf en de schoonmaker.

De niet-persoonsgebonden taakhistorie blijft gehandhaafd.

Met wie delen wij uw persoonlijke gegevens?

Verwerkers
Het komt voor dat andere partijen uw gegevens van ons krijgen. Wij komen met deze partijen in een verwerkersovereenkomst overeen dat zij zorgvuldig met uw gegevens omgaan en zij krijgen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn om hun dienst te verlenen. Deze partijen gebruiken uw gegevens alleen in overeenstemming met de instructies die wij geven en niet voor eigen doeleinden. Wij kunnen uw gegevens bijvoorbeeld doorgeven aan DataChecker. Zij zullen de identiteit verifiëren van schoonmakers voor digitale transformatie. Daarnaast maken wij gebruik van hosting bedrijven voor applicatie en data opslag- en beveiliging. Deze partijen zijn verwerkers in de zin van de Relevante Wetgeving. Wij verwijzen naar het schema op onze website waarin wordt omschreven welke gegevens door wie worden verwerkt en waar deze gegevens heen gaan. U kunt tevens de verwerkingsovereenkomsten met derden inzien en downloaden.

Doorgifte

Wij zullen uw gegevens alleen binnen de Europese Unie verwerken. Buiten de Europese Unie verwerken wij alleen uw gegevens, als dat land een passend beschermingsniveau biedt voor uw gegevens.

Zonder uw toestemming zullen we uw gegevens nooit naar andere landen of aan andere partijen doorgeven dan die hierboven genoemd zijn.

Links

Op onze Website kunnen links naar andere websites staan. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud of de privacybescherming van deze websites. We adviseren u dan ook om altijd de privacy policy van de betreffende website te lezen.

Cookies

Een cookie is een klein tekstbestand dat via de server van een website naar de browser wordt gestuurd. De browser slaat het bestandje vervolgens op in uw apparaat. Uw apparaat krijgt een uniek nummer, waarmee onze site het apparaat later weer herkent.

We kunnen cookies gebruiken om uw ervaring op onze Website te verbeteren. Cookies zorgen er daarnaast o.a. voor dat de Website snel is, u onze Website veilig kan bezoeken en wij fouten op onze Website kunnen opsporen.

Door de opslag van cookies zorgen we dat:
  • u de website veilig kan bezoeken
  • u ingelogd blijft;
  • u reviews kunt lezen en schrijven;
  • de Website snel is;
  • we fouten en ongemak op de Website kunnen opsporen; en we verbeteringen kunnen testen.
U kunt cookies altijd zelf via de browserinstellingen verwijderen of uitschakelen. Er worden dan geen cookies meer opgeslagen als u onze Website bezoekt. Maar let wel op: zonder cookies werkt onze Website mogelijk minder goed.

Wijziging van de privacy policy

Wij kunnen deze privacy policy aanpassen. Als wij de privacy policy in belangrijke mate veranderen zullen wij een notificatie op onze Website plaatsen samen met de nieuwe privacy policy. Wij zullen gebruikers die met hun e-mailadres bij ons geregistreerd staan op de hoogte brengen bij wijzigingen. Als u niet geregistreerd staat als gebruiker raden wij u aan de Website en deze verklaring regelmatig te raadplegen.

Uw rechten

De gegevens die we van u verzamelen zijn persoonlijk. U hebt daarom de volgende rechten:
  • U mag ons vragen om inzage in uw gegevens;
  • U mag ons vragen om correctie, beperking of wissing van uw gegevens;
  • U mag ons vragen om een kopie van uw gegevens. Wij kunnen deze kopie - op uw verzoek - ook aan een andere partij doorgeven, zodat u dit zelf niet meer hoef te doen;
  • U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens;
  • U kunt een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, als u denkt dat wij uw gegevens onrechtmatig verwerken;
  • U mag uw toestemming om uw gegevens te verwerken altijd weer intrekken. Vanaf het moment dat u de toestemming intrekt mogen we dan geen gegevens meer van u verwerken.

Contact

Bij andere vragen of opmerkringen over onze privacy policy kun u contact met ons opnemen via onderstaande gegevens.

TranspaClean B.V.
Engelselaan 6A
2215 RG Voorhout
KvK-nummer: 69870691
0653440793
info@transpaclean.nl

Hét platform waar samenwerken gewoon werkt.

Wil je zelf zien hoe TranspaClean werkt? Maak een afspraak zodat we een gratis pilot kunnen inrichten, of u kunnen adviseren over digitalisering.
Praktijkverhalen van

Onze ambassadeurs

Michael Zevenhoven
Okee Bedrijfsdiensten
Management
Steeds meer opdrachtgevers willen een digitale verantwoording van wat we doen en dat we daar transparant over rapporteren. De RAI vond het een doorslaggevend pluspunt dat we met TranspaClean werken.
MeerWonen
Stichting MeerWonen
Management
Papieren rompslomp, talloze inspecties en veel reacties van mensen aan de balie zijn inmiddels bijna gereduceerd tot nul.
Pompe
Speciaalreiniging
Glazenwasser
Wij hoeven niet meer op zoek naar de opdrachtgever voor een fysieke handtekening omdat we zelf kunnen aftekenen, en dat scheelt me gewoon tijd.
crossmenuchevron-up