U kunt op verschillende manieren van de Website gebruikmaken. Van de verschillende soorten gebruikers hebben we verschillende soorten persoonsgegevens nodig om de Diensten zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren.
Van schoonmaakbedrijven hebben we de volgende gegevens nodig:
Bedrijfsnaam, Algemeen emailadres en telefoonnummer; Vestigingsadres; Contactpersoon + telefoonnummer en emailadres; BTW-nummer en KvK-nummer.
Optioneel zijn de volgende gegevens:
LH nummer; SBI code; IBAN; SNA certificaat; Branche keurmerk registratie; Bewijs CVM; Verklaring betalingsgedrag keten- of inlenersaansprakelijkheid; RAS rapportage
Deze gegevens worden door de beheerder zelf ingevoerd en slaan we op in uw account.Deze gegevens zijn zichtbaar voor uw opdrachtgevers. We bewaren ook - voor het gebruiksgemak van uw eigen account en alleen zichtbaar voor het schoonmaakbedrijf - de gegevens van eerdere facturen.
Van de aangemelde/ingevoerde beheerders bij het Schoonmaakbedrijf hebben we nodig:
- Voornaam en achternaam;
- Uniek e-mailadres;
- Telefoonnummer;
- Optie: profielfoto als illustratie;
Als u een
schoonmaker of uitvoerder bent, hebben we de volgende gegevens van u nodig:
- Uw voornaam en achternaam;
- Uw telefoonnummer;
- Uw unieke en persoonlijke e-mailadres;
Deze gegevens worden voor u ingevoerd door het schoonmaakbedrijf (de beheerder) waar u voor werkt of werkzaamheden uitvoert en waarna u geregistreerd staat in De Website als “Uitvoerder”. Via een welkomst email krijgt u met uw persoonlijk wachtwoord toegang tot uw omgeving in De Website.
Optioneel voor de Uitvoerder zijn de volgende gegevens:
- Profiel foto. De beheerder kan uw profiel foto uploaden tijdens uw primaire registratie. Een profielfoto is een foto waar u herkenbaar op staat; Deze profielfoto is bedoeld om gebruikers te laten zien dat u degene bent die is ingeroosterd op een taak en om u als uitvoerder herkenbaar te maken voor gebruikers als bewoners en opdrachtgevers. Dit draagt bij aan de inzichtelijkheid van de schoonmaak. Indien bij uw registratie uw profielfoto is ge-upload dan vraagt De Website bij de eerstvolgende keer dat u inlogt uw toestemming om deze profiel foto op De Website voor uitsluitend functioneel gebruik te mogen publiceren via een Quitclaim-Portretrecht verklaring.
Hierin vragen wij om een aantal aanvullende gegevens:
- Uw woon adres;
- Geboorte plaats;
- Geboorte land;
- Geboorte datum;
- Indien u minderjarig bent de naam en met emailadres van uw ouder of verzorger;
Deze gegevens zijn al bekend bij het schoonmaakbedrijf waarvoor u werkzaamheden uitvoert en worden van te voren ingevoerd door de beheerder. In de Quitclaim zelf kunt u deze gegevens controleren en aanpassen. Deze gegevens worden niet gedeeld met andere gebruikers en zijn uitsluitend toegankelijk voor geautoriseerde medewerkers van De Website en uzelf. U kunt deze Quitclaim verklaring weigeren of later intrekken waardoor uw profielfoto wordt vervangen door een incognito afbeelding (zwart poppetje). U bent dan in De Website en op de roosters niet meer via een foto herkenbaar voor andere gebruikers zoals bewoners en opdrachtgevers.
Een
Opdrachtgever of klant is degene die de opdracht verstrekt tot schoonmaakdienstverlening. Een opdrachtgever is dus de klant van het schoonmaakbedrijf. In De Website worden deze personen aangemaakt als klant. Als klant kunnen worden aangemerkt: wijkbeheerders, huismeesters, woonconsulenten, de facilitaire inkoper, enz.
Van
opdrachtgever of klant hebben we de volgende persoonsgegevens nodig:
- Voor –en achternaam;
- Uniek en persoonlijk e-mailadres;
- Telefoonnummer;
- Optie: Profiel foto als illustratie;
Via een welkomst email krijgt u met uw persoonlijk wachtwoord toegang tot uw omgeving in De Website
Een bewoner van een locatie of kantoormedewerker op een locatie (gebouwgebruiker) kan via scannen van een QR code of via de website met de knop Digitale Sleutel toegang krijgen tot het schoonmaakrooster van zijn of haar gebouw.
Van een
gebouwgebruiker hebben de volgende gegevens nodig:
- Huisnummer of locatie ID;
- Digitale sleutel. Dit is de locatiecode van het gebouw en hieraan is uw straatnaam en woonplaats gekoppeld;
Eenmaal in het rooster kan worden gekozen om de betreffende locatie te volgen als Contactpersoon. Een contactpersoon kan de schoonmaakwerkzaamheden in een bepaald gebouw volgen en feedback geven. Een contactpersoon is een hoofdbewoner, kantoormedewerker, student of docent, enz.
Van een
contactpersoon hebben wij de volgende gegevens nodig:
Vervolgens ontvangt de contactpersoon een email zodat deze zich kan registreren.
Wij hebben dan de volgende aanvullende gegevens nodig:
- Voor –en achternaam
- Telefoonnummer
- Adres en unieke emailadres zijn dan al geregistreerd
We verzamelen ook wat informatie van u die niet persoonlijk is als u onze Website gebruikt, zoals:
- De naam van de browser die u gebruikt.
- Het besturingssysteem dat u gebruikt.
- De serviceprovider waarmee u internettoegang hebt.
- Het soort device waarmee u verbinding maakt met de Website.
- De looptijd van de sessie.
- De gedragsstroom van de sessie.
Marktonderzoek
Het kan voorkomen dat we u vragen om deel te nemen aan een marktonderzoek. Wij zullenuw gegevens dan gebruiken voor het marktonderzoek. Wij gebruiken deze statistische gegevens anoniem voor TranspaClean B.V. U kunt op ieder moment de vragenlijst afsluiten. Uw antwoorden geven wij niet aan derde partijen en worden uitsluitend anoniem gepubliceerd op onze Website, tenzij anders vermeld. Daarnaast worden de antwoorden niet aan uw e-mailadres gekoppeld.
Wij zullen uw gegevens alleen gebruiken voor bovenstaande doelen, of voor een doel dat hier nauw mee samenhangt. Zo worden uw gegevens dus nooit op een onverwachtse manier door ons gebruikt.