Hoe werkt het?

Een platform kan breed worden ingezet. Ongetwijfeld is er meer mogelijk dan u zelf nodig zult hebben. We laten u aan de hand van een voorbeeld zien hoe uw platform omgeving bij TranspaClean kan worden ingezet. Onderstaande voorbeeld bestaat uit een wooncorporatie, een schoonmaakbedrijf, honderden bewoners en een paar schoonmakers.
Stap 1

Invoeren schoonmaaklijsten

Om uw platform omgeving gebruiksklaar te maken moet als eerste stap de schoonmaaklijsten worden ingevoerd. Dit regelt de dienstverlener of opdrachtgever. Een schoonmaaklijst is vaak een operationele vertaling van het contract of de afspraken.
Centraal beheer
Periodiek of eenmalig
Flexibele inrichting
Archief
Automatisch vertaald
Aan/uitbesteden
Meer over afspraken en contracten
Stap 2

Planning (optioneel)

Vervolgens kunt u medewerkers inplannen op de werkzaamheden. Medewerkers kunnen vaste taken of hele schoonmaaklijsten toegewezen krijgen. Een medewerker kan individueel werken of samenwerking in een ploeg. Ad hoc werk, bijspringen of werk overnemen is makkelijk geregeld en direct gecommuniceerd. Elke medewerker ziet vanaf de app precies wat voor werkzaamheden er waar staan gepland.
Vaste medewerkers
Overnemen
Ploeg planning
Archief
I.c.m. ander plansysteem
Tijdregistratie
Meer over planning
Stap 3

Communiceren

Elke locatie of complex krijgt een online omgeving waar de opdrachtgever en bewoners toegang kunnen krijgen tot het gehele werkprogramma, de actuele planning én het archief. Via deze online omgeving kunnen zij meldingen maken of operationele informatie en rapportages opvragen. Er zijn veel interacties mogelijk: Vooraankondigingen of afmeldingen ontvangen via e-mail, bedankjes geven en beoordelingen plaatsen.
Actuele planning
Feedbacksystemen
Meldsysteem
Slimme e-maillijsten
QR-code login
E-mail volglijsten
Handmatige triggers
Automatische communicatie
Meer over communicatie
Stap 4

Sturen op data en KPI rapportages

Combineer alle uitkomsten uit voorgaande stappen in slimme management KPI rapportages. De KPI’s geven diepe inzichten in onderwerpen over: Operationeel verloop, verbeterpunten, meldingen, beoordelingen, potentiële problemen, controles, DKS, extra werk en meer. Kies uit een lijst van KPI’s die relevant zijn voor uw bedrijf en uw samenwerkingsverband.
Zelf rapporten samenstellen
Design rapport
Veel KPI's en instellingen
Interactief en visueel
Rapporten delen
Verschillende dashboards
E-mail rapportage
Periodes vergelijken
Meer over rapportage en dashboards

Geef iedereen inzicht in wat er moet, én gaat gebeuren.

Zet uw platform in om iedereen inzicht te geven en te laten meepraten. Zo voorkomt u niet alleen discussies achteraf, maar het geeft de geleverde werkzaamheden context. Deze activiteiten leveren waardevolle data op wat kan worden gebruikt om uw dienstverlening te verbeteren.

Er zijn ook creatieve ondernemers die het platform op een andere manier inzetten. Hiernaast vindt u een paar voorbeelden van andere toepassingen. Wees zelf creatief over hoe u het wilt gebruiken. Wij brainstormen graag met u over eventuele toepassingen.
Intern plansysteem voor de schoonmaak
Gebruik het platform intern om de planning van uw medewerkers te regelen en werkprogramma’s te beheren.
Meldsysteem voor facilitair of vastgoed
Gebruik het platform alleen als meldsysteem en laat gebruikers makkelijk beoordelen en meldingen aanmaken via QR-codes.
Werk uitbesteden
Gebruik het platform alleen om onderaannemers aan te sturen en grip te houden op wie u waar inzet.

Voor opdrachtgevers

TranspaClean biedt een recht toe recht aan digitale omgeving waarin u één of meerdere dienstverleners monitort.
Lees meer

Voor dienstverleners

Communicatie en plansysteem voor grote en kleine dienstverleners. Het hele operationele proces in uw broekzak.
Lees meer

Verbinden

Van gebouwgebruiker tot beheerder, van uitvoerder tot alle afzonderlijke dienstverleners onderling.
Lees meer

Een platform voor vele functies

Uw bedrijf naar een hoger niveau tillen? Het operationele proces verbeteren of de relatie met uw dienstverlener of opdrachtgever versterken is met deze functies een fluitje van een cent.
Sleep naar rechts ›
Algemeen
Basisfuncties platform
Dienstverlener
Management en administratief
Uitvoerder
Uitvoerend personeel
Opdrachtgever
Management en backoffice
Gebouwgebruiker
Eindgebruiker dienstverlening
24/7 inzicht vanaf elk apparaat
Computer, smartphone en tablet
Automatisch vertalen
Geen last meer van taalbarrière
Automatische notificaties
Relevante e-mail notificaties
QR-code/ NFC check-ins
Eenvoudig toegang voor alle gebruikers
Meldsysteem
Ticket afhandelen per locatie omgeving
Digitale organisatievorm
Inclusief werk archief
Locatie beveiliging
Werk afmelden en/of werktijd registreren op locatie
Reguliere planning
Digitaal inrichten en communiceren
Periodieke/flexibele planning
Nooit meer taken vergeten
Op afroep planning
Extra opdrachten communiceren
Tijdelijk overnemen
Invallers zó ingepland
Status dashboard
Overzicht houden in de afhandeling van werkzaamheden
Bijzonderheden dashboard
Overzicht houden in bijzonderheden, extra werk of verhinderingen
Urenregistratie
Per dag of opdracht, start/stop of check-in
Meldsysteem
Ticket afhandelen per locatie omgeving
Controle-feedbacksysteem
Een upgrade van DKS
Archief
Uitgevoerd werk makkelijk terug te vinden en aantoonbaar
Rapportages & KPI’s
Leer van uw operationele data
Relatiebeheer
Uw contacten in een overzicht
Automatische notificaties
Relevante e-mail notificaties naar elke gebruiker
Vooraankondigingen
In te stellen op specifieke werkzaamheden
Ratings en beoordelingen
Meet de schoonbeleving van uw klanten
Sleutelbeheer
Houd inzicht in al uw sleutels
Documenten
Koppel documenten aan locatie omgevingen
Checklist
Per werkdag zien welke taken er weer aan de beurt zijn
Periodieke opdrachten
Op het juiste moment zichtbaar
Extra opdrachten
Direct zichtbaar en vooruit kijken
Automatisch vertalen
Geen last meer van taalbarrière
Registratie handtekening
Werkzaamheden, bijzonderheden en verhinderingen vastleggen
Urenregistratie
Per dag of opdracht, start/stop of check-in
Werkarchief
Persoonlijk werkarchief en overzichten
Sleutel/materiaal
Sleutels en materiaal dragen
NFC-tag
In- en uitchecken per locatie/ ruimte
Online inzicht
In de actuele werkzaamheden per locatie
Archief
Inzicht in het verleden
Gecombineerde dashboards
Inzicht in bijzonderheden, extra werk of verhinderingen
Meldsysteem
Tickets maken of meekijken met aangemaakte tickets
Automatische notificaties
Relevante e-mail notificaties
Beoordelingen
Over de dienstverlening binnen uw organisatie
KPI rapportages
Stel eigen rapportages samen
Online inzicht
In de actuele werkzaamheden
Meldingen maken
Complimenten of klachten doorgeven
Overzicht meldingen
Van eigen gemaakte meldingen en publieke meldingen
E-mail notificaties
Over periodiek werk zoals glasbewassing
Beoordelen
Over de dienstverlening bij uw locatie

Zo ontzorgen wij de dienstverlening

Sleep naar rechts ›
Communicatie
Werkprogramma's
Planning
Rapportage

Één plek voor ieder gesprek

Duidelijke communicatie over werkzaamheden is een van de belangrijkste bouwstenen voor een goede samenwerking. Met TranspaClean kan een dienstverlener z'n operationele proces openstellen aan de opdrachtgever. Zo blijft de opdrachtgever altijd op de hoogte en ontvangt relevante informatie over de werkzaamheden. Communiceer eenvoudig wijzigingen in de planning, de uitvoering, bijzonderheden en extra werkzaamheden. Deze informatie wordt geborgd en direct zichtbaar voor alle betrokken personen. Het resultaat hiervan? Ontzorging, vertrouwen én een verbeterde samenwerking.

Veel herkenbare communicatie problemen hebben wij voor u opgelost. Bijvoorbeeld:

  • Taalbarrière
  • Welles-nietes discussies
  • Opgestapelde frustraties
  • Onwetendheid
  • Ongefundeerde klachten
Lees meer

Borg contractuele planning en operationele afspraken. 

Een plek waar iedereen de juiste actuele afspraken kan vinden. Afspraken over reguliere dienstverlening, specialistische opdrachten, of op afroep dienstverlening kan worden geborgd en hiermee inzichtelijk gemaakt voor alle betrokken personen. Belangrijke informatie kan makkelijk worden toegevoegd, blijft bewaard en komt automatisch uit het archief naar boven wanneer het weer aan de orde is. Dit scheelt veel gedoe en zoekwerk voor de dienstverlener, opdrachtgever en alle andere betrokken personen.

Veel herkenbare problemen bij contractuele afspraken hebben wij voor u opgelost. Bijvoorbeeld:

  • Bewijs geleverde dienst
  • Contract verschilt van praktijk
  • Onwetendheid, te vaak of vergeten.
Lees meer

Operationeel flexibel

Afspraken worden uitgevoerd door vakkundige mensen. Geef houvast aan wat er wanneer moet gebeuren, maar geef tegelijkertijd ruimte om op de werkvloer te veranderen. Vooraf plannen, “On-the-fly” werken of achteraf controleren, het kan allemaal. Op afstand kunnen de afhandeling van afspraken worden gemonitord, door de dienstverlener én opdrachtgever. Ook komen op afroep werkzaamheden direct op de juiste plek binnen en kunnen vanuit de melding met een druk op de knop in bijhorend rooster worden ingepland en gecommuniceerd naar alle betrokken personen. Makkelijker dan dit kan echt niet.

Veel voorkomende problemen bij planning hebben wij voor u opgelost. Bijvoorbeeld:

  • Veel personeelswisseling
  • Weersafhankelijke periodieke opdracht planning
  • Monitor de uitvoering van planning
  • Op afroep opdracht verwerking
Lees meer

Inzicht in het verleden is de sleutel tot verbetering

Dienstverleners en opdrachtgevers krijgen toegang tot krachtige rapportages over het gehele operationele proces van de dienstverlening. Proactieve tools maken het mogelijk om inzichten te verkrijgen in allerlei soorten data. Kies uit een lijst van KPI’s die relevant zijn voor uw situatie en stel hiermee uw eigen rapporten samen. U kunt de KPI’s gebruiken om uw beleid op aan te passen of om in te zoomen op kansen en verbeterpunten. Wat voorheen alleen mogelijk was voor grote organisaties vanwege complexiteit en kosten, is nu ook beschikbaar voor het MKB.

Veel voorkomende problemen met rapportages hebben wij voor u opgelost. Bijvoorbeeld:

  • Toegankelijk voor grote organisaties én MKB
  • Creëer uw eigen beleid
  • Meer grip op dienstverlening
  • Inzicht in verbeterpunten
  • Effectieve evaluaties op basis van onafhankelijke data
Lees meer

Een communicatiemiddel voor opdrachtgevers, dienstverleners en alles ertussenin.

TranspaClean is er voor iedereen die iets met facilitaire dienstverlening te maken heeft. De dienstverlener(s) vullen hun eigen platform omgeving met relevante informatie over hun werkzaamheden. Betrokken personen of bedrijven kunnen toegang krijgen tot deze informatie via een toegangscode of QR-code. Belangrijke informatie kan ook passief worden toegestuurd. Alle communicatie over de operationele werkzaamheden komt via intuïtieve functies altijd op de juiste plek terecht en kan binnen no-time worden teruggevonden door betrokken personen.
Hoe werkt het?
“Toch fantastisch!! Er wordt een vraag gesteld en ik kan meteen alle info erbij pakken van 1,5 jaar geleden met datum, foto, alles erop en eraan. Welk schoonmaakbedrijf kan deze info/service nou verlenen?”
Richard,  Schoonmaakbedrijf

Een nieuwe manier van werken.

Hoe hebben u en uw partners de afspraken en communicatie over dienstverlening op dit moment geregeld?

Hét platform waar samenwerken gewoon werkt.

Wil je zelf zien hoe TranspaClean werkt? Maak een afspraak zodat we een gratis pilot kunnen inrichten, of u kunnen adviseren over digitalisering.
Praktijkverhalen van

Onze ambassadeurs

Michael Zevenhoven
Okee Bedrijfsdiensten
Management
Steeds meer opdrachtgevers willen een digitale verantwoording van wat we doen en dat we daar transparant over rapporteren. De RAI vond het een doorslaggevend pluspunt dat we met TranspaClean werken.
MeerWonen
Stichting MeerWonen
Management
Papieren rompslomp, talloze inspecties en veel reacties van mensen aan de balie zijn inmiddels bijna gereduceerd tot nul.
Pompe
Speciaalreiniging
Glazenwasser
Wij hoeven niet meer op zoek naar de opdrachtgever voor een fysieke handtekening omdat we zelf kunnen aftekenen, en dat scheelt me gewoon tijd.
crossmenuchevron-uparrow-right