Voorwaarden

Gebruikersvoorwaarden

 Wij, TranspaClean B.V., bieden een digitaal management, borging, informatie -en communicatietool aan voor operationele uitvoering -en beheer van professionele dienstverlening, zoals schoonmaak, groenonderhoud, technisch -en algemeen operationeel onderhoud, via een onlineapplicatie platform (TranspaClean) op de website www.transpaclean.nl Het platform kan worden ingezet door zowel dienstverleners als opdrachtgevers als digitale organisatievorm voor het operationele beheer van de geleverde of afgenomen dienst. Dit betekent dat wij u via het internet toegang bieden tot het Platform en de daarbij behorende functionaliteiten die door ons zijn ontwikkeld. Dit is de gebruikersovereenkomst die op het gebruik van het Platform en de Website van toepassing is.

Mocht u vragen hebben over deze overeenkomst of het Platform, aarzel dan niet met ons contact te zoeken via info@transpaclean.nl, op telefoonnummer: +31 (0)85 0041060 of per post: TranspaClean B.V., Madame Curiestraat 17 2171 TW Sassenheim.

Artikel 1 - Algemeen

  1. Deze gebruikersovereenkomst is van toepassing op uw gebruik van het Platform en iedere aanbieding en overeenkomst die wij met u sluiten.
  2. Wij zullen deze gebruikersovereenkomst op verzoek kosteloos aan u toezenden. De overeenkomst is beschikbaar op de Website.
  3. Als een deel van deze overeenkomst nietig of vernietigbaar is, verandert dat niets aan de geldigheid van de rest van deze overeenkomst of welke andere overeenkomst waarop zij dan ook maar van toepassing is. Het nietige of vernietigde deel wordt vervangen door een bepaling die zoveel mogelijk de inhoud van de nietige bepaling volgt.

Artikel 2 - De Website en het Platform

  1. Het doel van de Website is om een online platform en digitale omgeving te bieden waarin dienstverleners (Dienstverlener of Beheerder) hun operationele proces transparant en inzichtelijk laten verlopen en daarbij de keuze hebben om dit wel of niet te delen met hun opdrachtgevers. Door een externe gebruiker, i.e. klant of gebouwgebruiker, toegang te geven tot het platform stemt de dienstverlener er mee in dat bepaalde vooraf gedefinieerde informatie beschikbaar wordt gesteld tot de dergelijke toegevoegde gebruikersrol. TranspaClean zal nooit ongevraagd informatiedelen met een andere partij tenzij de eigenaar van de locatie of de eigenaar van de omgeving daar nadrukkelijk toestemming voor geeft. Het bieden van inzicht en transparantie heeft als doel ontzorging van de opdrachtgevers (Opdrachtgever ofKlant) en het regelen en organiseren van de communicatie en informatie over de geleverde dienst, tussen alle bij het dienstverleningsproces betrokken partijen(Gebruikers).De Dienstverlener heeft de mogelijkheid om voor haar opdrachtgevers een gratis enklant specifieke gebruiksomgeving open te stellen. Het platform kan worden ingezet door opdrachtgevers als digitale organisatievorm voor het monitoren van, en voor transparantie en inzicht verkrijgen in de geleverde of afgenomen dienst.
  2. Voor alle partijen wordt op verschillende manieren de mogelijkheid geboden tot inzage in het operationele werkproces en de daarvoor relevante data.
  3. De data die inzichtelijk wordt gemaakt via het Platform is bedoeld om de samenwerking te bevorderen, het werkproces te optimaliseren en de kwaliteit af te stemmen. Zo betekent het niet automatisch dat een niet-afgemelde taak ook daadwerkelijk niet is uitgevoerd. Dit wordt beoordeeld in samenhang met andere data.Data over de uitvoering die in TranspaClean worden geregistreerd en/of gedeeld kunnen niet tot boetes of restitutie eisen leiden, tenzij hier contractueel tussen partijenafspraken over zijn gemaakt.
  4. Opdrachtgevers kunnen zich op ieder moment loskoppelen door een eigen betaald account en gebruiksomgeving te nemen (Opdrachtgevers Premium). Hiermee kunnen zij het platform inzetten om de regie te voeren over het eigen dienstverleningsprocesen zelfstandig meer dienstverleners aansluiten op het platform. Met als doelsamenwerking, borging van afspraken en eenduidigheid in communicatie. De Opdrachtgever (Premium) krijgt een zelfstandige beheerrol (Beheerder) in Het Platform waarbij deze zijn eigen medewerkers gebruiksrechten kan geven en deze beheren.
  5. Wij zijn geen partij bij de afspraken die Dienstverleners maken met Klanten en Gebruikers of die Gebruikers onderling maken. Wij zijn daarom niet verantwoordelijk voor de afspraken die u met andere gebruikers maakt. Het platform is slechts een digitale tool voor borging en het inzichtelijk maken van die afspraken en de uitvoering.Als u en een andere Gebruiker een conflict krijgen, moet u dit conflict onderling oplossen.
  6. Gebruikersschermen zoals de roosters/werkprogramma’s kunnen voor de Gebruiker worden getoond in via Google Vertaler in meerdere vooraf vastgestelde talen. Hierbij is de Nederlandse tekst leidend.5. TranspaClean is eigenaar en beheert de data die is vastgelegd binnen het TranspaClean platform. TranspaClean zal de data nooit uit zicht zelf delen met derden of inzetten voor doelen die de belangen van de eigenaar van het account schaden. Wel kunnen geanonimiseerd analyses worden gedaan op verbruik met analytische overkoepelende doeleinden. TranspaClean zal nooit informatie die is gekoppeld aan een gebruiker onttrekken van de eigenaar van het account. Accounts die gezamenlijke toegang hebben tot werkprogramma’s kunnen statische informatie van werkprogramma’s uitwisselen als onderdeel van communicatie. Data gekoppeld aan een gebruiker of dienstverlener specifieke data zoals uren registratie kunnen niet worden overgedragen.

Artikel 3 - Registratie

  1. Om van het Platform gebruik te kunnen maken dient een Beheerder zich te registreren. De Beheerder ontvangt een toegangsprotocol en een persoonlijk account waarmee de Beheerder toegang krijgt tot het Platform.
  2. U moet de inloggegevens van uw account afschermen voor anderen en strikt geheimhouden. Wij mogen ervan uitgaan dat alles wat er gebeurt op of met uw account, door u gedaan wordt of onder uw toezicht gebeurt.
  3. De Beheerder kan vervolgens in het Platform onbeperkt persoonlijke accounts aanmaken voor- of toegangsrechten verlenen aan: Voor dienstverleners:
  1. Opdrachtgevers en diens medewerkers zoals contract/facilitair managers, wijk - of technisch beheerders, conciërges, contractmanagers, compliance managers wet- en regelgeving, klant contact afdelingen, enz. of iedereen die betrokken is bij de dienstverlening en inzicht wenst. (Opdrachtgever of Klant);
  2. Uitvoerders, zowel eigen uitvoerend personeel als zzp’ers en onderaannemers/specialisten (Uitvoerder);
  3. Ploegen en uitvoer-teams (Uitvoerder)
  4. Bewoners of andere gebruikers van gebouwen, locaties, complexen, objecten (Locatie volgers),
  5. Andere externe personen/belanghebbenden, zoals inspecteurs en auditors voor een gelimiteerd aantal of alle complexen of objecten (Contactpersoon of Klant);

Voor Opdrachtgevers met een eigen gebruiksomgeving (Opdrachtgever Premium):

  1. Medebeheerders en eigen medewerkers (Klanten);
  2. Gecontracteerde dienstverleners; (Dienstverleners)
  3. Bewoners/Gebouwgebruikers
  4. Externe inspecteurs

Hierna gezamenlijk: (de Gebruikers):

  1. Per type Gebruikersrol (beheerder, uitvoerder, locatievolger, locatiegebruiker, klant, contactpersoon) zijn de functies waar de Gebruiker gebruik van kan maken in het Platform vastgesteld, deze kunnen niet worden aangepast door Gebruikers.
  2. De registratiegegevens (alleen de voornaam) van Beheer en de Uitvoerder zullen zichtbaar worden gemaakt in het Platform voor de Gebruikers, vanaf het moment dat hen toegangsrecht is verleend. Als de uitvoerder geen toestemming geeft voor het publiceren van zijn profielfoto op het Platform (herkenbaarheid uitvoerder), dan blijft de uitvoerder incognito en wordt alleen de voornaam of uitvoerders omschrijving “Ploeg”, “Team1” enz., kenbaar gemaakt aan Gebruikers.
  3. De Beheerder verstrekt een Gebruiker een gebruikersnaam en/of toegangsprotocol. De beheerder is verantwoordelijk voor het gebruik van het Platform door Gebruikers waarvoor een persoonlijk account is aangemaakt.
  4. Beheerder kan in het persoonlijk account onbeperkt gebruikers aanmaken.
  5. De Beheerder is aansprakelijk voor alle handelingen die worden gedaan nadat is ingelogd met de accountgegevens en het toegangsprotocol.
  6. De toegekende toegangsrechten zijn voor iedere Gebruiker persoonlijk en het verleende toegangsprotocol dient geheim te worden gehouden. Iedere gebruiker heeft eigen gebruiksverantwoordelijkheid.
  7. Wij hebben het recht om een persoonlijk account van de Beheerder en Gebruiker te blokkeren. Dit doen wij als wij het redelijke vermoeden hebben dat met één of meer persoonlijke accounts in strijd wordt gehandeld met de wet of deze overeenkomst. Daarnaast houden wij het recht om andere consequenties aan dit gebruik te verbinden.

Artikel 4 - Opdrachtgever Premium Account

  1. Dit is een betaald gebruiksabonnement waarmee de opdrachtgever het recht verkrijgt om zich los te koppelen van een bestaande leverancier waarmee Opdrachtgever een gebruiksomgeving heeft.
  2. Opdrachtgever krijgt hiermee het beheerrecht over de niet-persoon gerelateerde data zoals locaties, werkschema’s en eigen medewerkers, met uitzondering van afmeldbewijzen, meldingen, of persoonlijke gebruikers accounts. Locatie, -werkschema en historische data zijn dan in gedeeld beheer bij zowel Opdrachtgever als Dienstverlener, tenzij dit via specifieke instellingen anders geregeld is.
  3. De opdrachtgever Premium heeft het recht om niet-persoon gerelateerde data zoals locaties, complexen, objecten enz. en bijbehorende werkschema’s over te plaatsen van een dienstverlener naar een andere, met uitzondering van afmeldbewijzen, meldingen, of persoonlijke gebruikersaccounts.
  4. Als dit is opengesteld heeft een Opdrachtgever in een persoonlijk websiteaccount de mogelijkheid om meerdere dienstverleners die in het Platform staan geregistreerd aan zich te koppelen en dienstverleners aan te sluiten. De monitoring door Opdrachtgever van deze dienstverleners vindt dan plaatst onder één login en in één dashboard (consolidatie).
  5. De Opdrachtgever kan in het persoonlijk account eigen medewerkers toegangsrechten verlenen tot het Platform en eigen locaties, werkafspraken en basis werkschema’s beheren. De Opdrachtgever heeft de beschikking over de locaties en de bijbehorende werkschema’s.
  6. De Opdrachtgever moet de inloggegevens van zijn persoonlijke account strikt geheimhouden.

Artikel 5 - Gebruiksregels van de Website

  1. U mag de Website niet zo gebruiken dat u daarmee de Nederlandse of andere toepasselijke wet- of regelgeving schendt.
  2. U mag het volgende niet via de Website verspreiden:
  1. Seksueel getinte filmpjes, afbeeldingen of andere media met een erotische inhoud;
  2. Teksten of afbeeldingen die beledigend, racistisch, discriminerend of haat zaaiend zijn;
  3. Foute of misleidende informatie;
  4. Virussen, malware, spyware of andere software die bedoeld is om schade aan computers van ons of andere gebruikers aan te richten.
  1. U mag zich niet in uw account voordoen als iemand anders.
  2. U zal de verkregen persoonsgegevens van andere gebruikers geheimhouden. Ook zal u deze gegevens niet misbruiken.
  3. U mag geen andere gebruikers benaderen voor andere commerciële doeleinden dan waarvoor de Website is bedoeld.
  4. U bent zelf verantwoordelijk voor de technische werking en onderhoud van uw internetverbinding, interne netwerk, updates voor uw smartphone, laptop of ander apparaat en alle overige IT-systemen die u inzet voor het gebruik van het Platform.
  5. Als u denkt of weet dat uw account of die van Gebruikers misbruikt wordt, bent u verplicht dit zo snel mogelijk melden bij ons aan support@transpaclean.nl. Wij zullen dan een onderzoek instellen en indien nodig gepaste maatregelen nemen.

Artikel 6 - Aanmelding Beheerder en Opzegging

  1. Voor het openen van een gebruikersaccount voor het Platform sluit een Beheerder bij de aanmelding een gebruikersaccount af volgens de aanmeldingsprocedure op de Website.
  2. De beheerder kan het gebruikersaccount zonder opzegtermijn per direct opzeggen per email naar info@transpaclean.nl of via de Website in het persoonlijk account van Beheerder onder “Instellingen-beschikbare abonnementen”.
  3. Tot maximaal 6 maanden na beëindiging van de gebruikersovereenkomst kunnen de Beheerder of de Gebruikers op verzoek een kopie van alle voor of door hen ingevoerde en per specifieke gebruiker relevante gegevens op het Platform van TranspaClean ontvangen (zie hiervoor ook de Privacy Policy https://transpaclean.nl/privacybeleid/)

Artikel 7 - Prijzen

  1. Voor Dienstverleners is het prijsbeleid van TranspaClean erop gericht dat de dienstverlener betaalt als het platform actief wordt gebruikt. We berekenen een vast basis aansluittarief of abonnement per maand inclusief één gratis uitvoerder. Voor iedere volgende actieve uitvoerder geldt een variabel tarief per uitvoerder.
Het actieve gebruik door uw uitvoerder geldt:
  1. Als uw uitvoerder via de Website taken aftekent in een online rooster
  2. Als uw uitvoerder staat ingepland op 1 of meerdere online roosters met taken een kalendermaand
  3. Als uw uitvoerder via de functie “Tijdregistratie” werktijden of projecttijden bijhoudt
  4. Als uw uitvoerder gebruik maakt van de check-in /check-out functie via NFC-chip of QR-code
  5. Als uw uitvoerder een sleutelbos of ander materiaal digitaal bij zich draagt (Functie sleutelbeheer)
Het uitvoerders tarief wordt alleen in rekening gebracht voor de maand waarin de uitvoerder actief is. Voorbeeld: uw onderaannemer/specialistische uitvoerder staat 1x per jaar, bijvoorbeeld in oktober ingepland. Dat berekenen we uitsluitend het uitvoerderstarief voor de maand oktober.

Onze prijslijst met eventuele alternatieve tariefmogelijkheden kunt u opvragen via onze website onder https://transpaclean.nl/prijzen/.
  1. Prijzen staan exclusief BTW op de website.
  2. Voor alle andere Gebruikers dan een actieve uitvoerder is het gebruik van de Website en het Platform gratis. Onder gratis gebruikers vallen: Niet actieve uitvoerders zoals afroepkrachten, medewerkers en managers van de dienstverlener, medewerkers van klanten en opdrachtgevers, contactpersonen en externe inspecteurs, gebouwgebruikers/locatievolgers zoals bewoners, docenten, studenten en vergelijkbare gebruikers.
  3. Voor Opdrachtgevers van dienstverlening is het persoonlijk account of het gebruiksrecht in de basis gratis. Hierbij wordt de omgeving door de dienstverlener beschikbaar gesteld zodat Opdrachtgever de gemaakte afspraken kan volgen en gebruik kan maken van het digitale meld -en opdrachtsysteem. Een upgrade is het Opdrachtgevers Premium abonnement waarin de opdrachtgever de volledige dienstverleningsorganisatie in eigen beheer heeft en bijv. meerdere schoonmaakpartners/dienstverleners tegelijk kan monitoren en de regie voert over het operationele contractbeheer. Tarieven voor dit Premium abonnement staan gepubliceerd op onze website https://transpaclean.nl/prijzen/ of worden verstrekt op aanvraag.
  4. Wij mogen onze prijzen en tarieven altijd aanpassen. De prijswijziging zal 30 dagen na de aankondiging daarvan, ingaan.
  5. Als u niet akkoord gaat met de prijswijziging, kunt u op ieder moment en per direct de overeenkomst met ons opzeggen. U kan na opzegging 6 maanden beschikken over de historische informatie en locatie informatie.

Artikel 8 - Facturatie, betaling en incassokosten

  1. Wij sturen maandelijks achteraf per email een factuur in pdf-formaat. Debiteur moet de facturen altijd binnen 30 dagen na factuurdatum hebben voldaan. We faciliteren betaalgemak door een snelle betaal link via IDEAL en Sepa Incasso. Onze klanten beschikken over een klant portal waarin alle factuurgegevens inzichtelijk zijn.
  2. Als de debiteur niet op tijd aan de betalingsverplichting voldoet, dan is de debiteur automatisch in verzuim. In dat geval is de debiteur de wettelijke (handels)rente plus 1% verschuldigd over het openstaande bedrag. De rente over het opeisbare bedrag wordt berekend vanaf het moment dat de debiteur in verzuim is tot het moment dat de debiteur het volledig verschuldigde bedrag voldoet.
  3. Als de debiteur in verzuim is de debiteur aan ons alle buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd. Bij een openstaand bedrag tot €250 zullen deze kosten €80 zijn. Bij een hoger bedrag zijn de maximale incassokosten als volgt:
  1. 15% over de eerste €2.500;
  2. 10% over het deel dat daarna overblijft, tot €5.000;
  3. 5% over het deel dat daarna nog overblijft, tot €10.000;
  4. 1% over het deel dat daarna nog overblijft, tot €200.000;
  5. 0,5% over het overige deel.

Artikel 9 - Beschikbaarheid en onderhoud van het Platform

  1. Wij zullen ervoor zorgen dat u het Platform kunt gebruiken gedurende de tijd dat wij een overeenkomst met u hebben. Wij zullen ons inspannen om het Platform 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar te maken. Wij zijn verantwoordelijk voor de werking en het onderhoud van het Platform.
  2. Wij kunnen het Platform (gedeeltelijk) buiten werking stellen voor onderhoud. U ontvangt drie werkdagen voor het geplande onderhoud, een kennisgeving van ons. Alleen bij noodgevallen zullen wij u geen kennisgeving sturen.
  3. Wij zorgen ervoor dat onderhoud zoveel mogelijk buiten reguliere kantoortijden plaatsvindt.
  4. Wij houden het recht het Platform te wijzigen en bepaalde eigenschappen of functionaliteiten van het Platform te wijzigen, te verwijderen of toe te voegen. We hanteren hierbij de uitgangspunten zoals genoemd in onze ethische code. https://transpaclean.nl/ethische-code-transpaclean/
  5. Wij garanderen niet dat het Platform foutloos is. Breng ons gelijk op de hoogte als het Platform een storing heeft, zoals een foutmelding of het uitvallen van een functionaliteit van het Platform. U kunt dit doen door te e-mailen naar support@transpaclean.nl. Wij zullen vervolgens de storing zo snel mogelijk oplossen en u informeren over het resultaat.

Artikel 10 - Overmacht

Wij zijn niet aansprakelijk als wij de overeenkomst met u niet kunnen nakomen door overmacht. Dit geldt ook als u de overeenkomst door overmacht niet kunt nakomen. U kunt deze overeenkomst dan schriftelijk per direct opzeggen. In dat geval bestaat er geen recht op schadevergoeding.

Artikel 11 - Intellectuele eigendomsrechten

  1. TranspaClean BV is exclusieve eigenaar van alle bestaande en toekomstige intellectuele eigendomsrechten, zoals auteursrechten, merkrechten, modelrechten, octrooirechten, broncode en knowhow, die rusten op of voortvloeien uit het Platform.
  2. U krijgt alleen het recht het Platform te gebruiken. U kunt geen aanspraak maken op de in lid 1 genoemde intellectuele eigendomsrechten. Het recht tot gebruik van het Platform is niet exclusief en het is niet toegestaan het recht tot gebruik van het Platform over te dragen of in licentie te geven.

Artikel 12 - Geheimhouding

Wij zijn verplicht al uw vertrouwelijke informatie geheim te houden. Onder 'vertrouwelijke informatie' begrijpen wij alle informatie waarvan u heeft aangegeven dat deze vertrouwelijk is of waarvan het uit de aard van de informatie voortvloeit. Het volgende is in ieder geval vertrouwelijke informatie:
  1. Informatie die in verband staat met onderzoek en ontwikkeling, bedrijfsgeheimen of bedrijfsinformatie;
  2. Persoonsgegevens zoals bedoeld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
  3. Gebruikers met een beheerrol in het Platform realiseren zich dat zij gebruiker gegevens publiceren op het Platform met als doel het werkproces transparant en inzichtelijk te maken en informatie te borgen. De betreffende informatie wordt bij automatisch of bij instelling gedeeld met de Gebruikers.

Artikel 13 - Aansprakelijkheid

  1. U vrijwaart ons voor alle aanspraken van anderen vanwege de data die u met behulp van het Platform heeft opgeslagen, verzameld of verwerkt. Wij zijn niet aansprakelijk voor de inhoud van de data die u binnen het Platform heeft opgeslagen, verzameld of verwerkt.
  2. Wij zijn niet aansprakelijk voor de schade die is ontstaan door ondeskundig gebruik van het Platform.
  3. Wij zijn alleen aansprakelijk voor uw directe schade die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van een tekortkoming van ons.
  4. Onze aansprakelijkheid is steeds beperkt tot maximaal de jaarlijkse kosten van het verbruik of het bedrag dat onze verzekeraar in dat geval uitkeert (zie de polisvoorwaarden op de Website)
  5. Wij verplichten ons zorg te dragen voor een zorgvuldige opslag van de van u afkomstige data. Wij zijn niet aansprakelijk voor de beschadiging of het verliezen van de bij ons of bij derden opgeslagen data.
  6. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet als de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan onze zijde.

Artikel 14 - Toepasselijk recht

Nederlands recht.

Artikel 14 - Toepasselijk recht

Rechtbank Den Haag

Hét platform waar samenwerken gewoon werkt.

Wil je zelf zien hoe TranspaClean werkt? Maak een afspraak zodat we een gratis pilot kunnen inrichten, of u kunnen adviseren over digitalisering.
Praktijkverhalen van

Onze ambassadeurs

Michael Zevenhoven
Okee Bedrijfsdiensten
Management
Steeds meer opdrachtgevers willen een digitale verantwoording van wat we doen en dat we daar transparant over rapporteren. De RAI vond het een doorslaggevend pluspunt dat we met TranspaClean werken.
MeerWonen
Stichting MeerWonen
Management
Papieren rompslomp, talloze inspecties en veel reacties van mensen aan de balie zijn inmiddels bijna gereduceerd tot nul.
Pompe
Speciaalreiniging
Glazenwasser
Wij hoeven niet meer op zoek naar de opdrachtgever voor een fysieke handtekening omdat we zelf kunnen aftekenen, en dat scheelt me gewoon tijd.
crossmenuchevron-up