transpaclean Logo

Voorwaarden

1. Wie is wie?

In deze algemene voorwaarden bedoelen we met:

  • "u" of "Gebruiker": iedere natuurlijke of rechtspersoon die gebruikmaakt van het onlineplatform van TranspaClean, waaronder opdrachtgevers, dienstverleners, uitvoerders en andere gebruikers zoals locatievolgers of inspecteurs.
  • "wij", "ons" of "TranspaClean": TranspaClean B.V., gevestigd aan de Madame Curiestraat 17, 2171 TW te Sassenheim, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 73911039.
  • "het Platform": de online applicatie onder de naam TranspaCom, waaronder TranspaClean, TranspaGreen en TranspaTech vallen, beschikbaar via ons platform.

2. Wanneer gelden deze voorwaarden?

Deze voorwaarden gelden zodra u een gebruikersaccount aanmaakt of gebruikmaakt van ons Platform of onze Website. Afwijkende afspraken zijn alleen geldig indien en voor zover wij deze schriftelijk of per e-mail uitdrukkelijk hebben bevestigd.

Wij behouden ons het recht voor om deze voorwaarden te wijzigen. Wij informeren u voorafgaand aan een wijziging via e-mail of via het Platform. Indien u het niet eens bent met de wijziging, kunt u de overeenkomst kosteloos beëindigen. Blijft u het Platform gebruiken na de wijziging, dan geldt dat u akkoord bent gegaan met de nieuwe voorwaarden.


3. Hoe maakt u een account aan?

Om toegang te krijgen tot het Platform dient een Beheerder zich te registreren. Na registratie ontvangt de Beheerder een persoonlijk account en toegangsprotocol.

De Beheerder kan vervolgens aanvullende Gebruikers toevoegen, waaronder:

  • eigen medewerkers;
  • medewerkers van opdrachtgevers;
  • uitvoerend personeel;
  • bewoners of locatiegebruikers;
  • inspecteurs of andere externe belanghebbenden.

Elke gebruiker krijgt een individueel account. Het is niet toegestaan accountgegevens met anderen te delen, ook niet binnen een organisatie of team. Gedeeld gebruik van inloggegevens wordt beschouwd als misbruik en kan leiden tot blokkering van het account. U bent zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle handelingen die via uw account worden verricht.

Wij behouden ons het recht voor om accounts tijdelijk of permanent te blokkeren bij (vermoedens van) misbruik of overtreding van deze voorwaarden.


4. Hoe werkt het Platform?

Het Platform biedt een digitale werk- en communicatieomgeving voor het beheer en de monitoring van diensten zoals schoonmaak, technisch onderhoud, groenbeheer en planmatig onderhoud. Het ondersteunt zowel dienstverleners als opdrachtgevers.

  • Opdrachtgevers kunnen met een Premium Basislocatie abonnement zelfstandig locaties beheren en meerdere dienstverleners aansluiten.
  • Dienstverleners kunnen hun processen en data met opdrachtgevers delen.
  • TranspaClean fungeert uitsluitend als technische aanbieder van het Platform en is geen partij bij de keuze van inrichting en onderlinge afspraken tussen Gebruikers.

Wij kunnen op geanonimiseerde wijze gebruiksdata analyseren voor kwaliteitsverbetering en rapportagedoeleinden, tenzij anders is overeengekomen via een afzonderlijke verwerkersovereenkomst of indien u uitdrukkelijk bezwaar heeft gemaakt en dit schriftelijk door ons is bevestigd.


5. Wat zijn de gebruiksregels?

Gebruikers dienen het Platform op een rechtmatige en zorgvuldige wijze te gebruiken. Het is onder andere niet toegestaan om:

  • onjuiste, misleidende of onvolledige informatie te verstrekken;
  • virussen of schadelijke software te uploaden of te verspreiden;
  • persoonsgegevens van anderen te misbruiken;
  • het Platform te gebruiken voor spam, fraude of onwettige activiteiten;
  • de werking van het Platform te verstoren of te saboteren.

Overtreding van deze regels kan leiden tot directe beëindiging van de toegang tot het Platform en/of juridische stappen.


6. Wat kost het?

Voor dienstverleners:

  • Een vast maandabonnement inclusief één actieve uitvoerder.
  • Extra actieve uitvoerders worden afzonderlijk gefactureerd per maand.
  • Gratis gebruik voor beheerders, klanten en niet-uitvoerende medewerkers.
  • Gratis aannemersomgeving vanuit een opdrachtgever basislocatie abonnement.
  •  Als de dienstverlener al beschikt over een eigen TranspaCom (TranspaClean, TranspaGreen, TranspaTech-) aannemers abonnement, dan zijn de ingeplande uitvoerders die exclusief werkzaam zijn op locaties van Opdrachtgever gratis en worden niet berekend in het eigen abonnement. Het aannemers abonnement en het opdrachtgevers abonnement zijn gekoppeld.
  • Abonnement en gebruik op basis van Fair Use: bekijk pagina

Voor opdrachtgevers:

  • Een vast periodiek pakket tarief gebaseerd het aantal ingerichte locaties gerelateerd aan het aantal te koppelen dienstverleners per basislocatie.
  • De aansluiting van dienstverleners is gratis.
  • Het gebruik door eigen medewerkers is gratis.
  • Een Premium-account geeft toegang tot uitgebreidere functies en zelfstandig beheer. Tarieven staan op deze pagina.

Wij behouden ons het recht voor tarieven aan te passen. Wij informeren u hierover ten minste 30 dagen vooraf. Indien u het niet eens bent met een tariefwijziging, kunt u de overeenkomst beëindigen.


7. Betaling en facturatie

  • Facturatie abonnement en gebruik geschiedt maandelijks achteraf per e-mail;
  • Facturatie eenmalige kosten zoals implementatie of NFC-kaarten: na (op)levering.
  • Betaling via Sepa-incasso.
    SEPA automatische incasso is standaard geactiveerd binnen uw TranspaCom‑abonnementsomgeving (TranspaClean, TranspaGreen en TranspaTech). U kunt deze instelling wijzigen via Instellingen → Factuur. De door TranspaClean verzonden factuur geldt als prenotificatie; deze vermeldt het te incasseren bedrag en de geplande incassodatum. Door gebruik te maken van het Platform verleent u TranspaClean toestemming om de verschuldigde bedragen automatisch te incasseren van het door u opgegeven rekeningnummer.
  • Bij afwijkende afspraak: binnen 30 dagen na factuurdatum; Bij te late betaling is wettelijke handelsrente plus 2% verschuldigd, alsmede incassokosten conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

Bij herhaalde wanbetaling behouden wij ons het recht voor de dienstverlening op te schorten of te beëindigen.


8. Beschikbaarheid en onderhoud

Wij streven naar een hoge beschikbaarheid van het Platform (24/7). Voor gepland onderhoud kondigen wij dit uiterlijk drie werkdagen van tevoren aan, tenzij sprake is van een noodgeval.

Wij behouden ons het recht voor om op enig moment wijzigingen aan te brengen aan het Platform, inclusief functionaliteiten, zonder recht op schadevergoeding.


9. Beëindiging van de overeenkomst

  • U kunt de overeenkomst op elk moment zonder opzegtermijn beëindigen via info@transpaclean.nl of via het Platform;
  • Tot zes maanden na beëindiging kunt u een kopie van uw data opvragen, mits u aan uw betalingsverplichtingen heeft voldaan;
  • Wij kunnen de overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden opzeggen, tenzij sprake is van misbruik, wanbetaling of overtreding van deze voorwaarden. In dat geval kan beëindiging per direct plaatsvinden.

10. Intellectueel eigendom

Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot het Platform, waaronder begrepen maar niet beperkt tot software, broncode, documentatie en merken, berusten uitsluitend bij TranspaClean.

Gebruikers verkrijgen uitsluitend een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en herroepelijk gebruiksrecht. Werkschema’s gekoppeld aan locaties blijven eigendom van de opdrachtgever of dienstverlener, afhankelijk van de context waarin deze zijn ingevoerd.


11. Aansprakelijkheid

Wij zijn slechts aansprakelijk voor directe schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming, mits u deze schade binnen een redelijke termijn na ontdekking schriftelijk bij ons meldt. Hierbij geldt een maximumtermijn van twee maanden na het moment waarop u de schade heeft ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken. in onze verplichtingen. Iedere aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende jaar door u is betaald voor het gebruik van het Platform, of – indien van toepassing – het bedrag dat onze aansprakelijkheidsverzekering uitkeert.

Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfsstagnatie. Deze beperking geldt niet bij opzet of grove nalatigheid.

U vrijwaart ons voor aanspraken van derden als gevolg van uw gebruik van het Platform of schending van deze voorwaarden.


12. Privacy en geheimhouding

Wij verwerken persoonsgegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Indien sprake is van structurele of grootschalige verwerking van persoonsgegevens in opdracht van een Gebruiker, kan een separate verwerkersovereenkomst vereist zijn. Gebruiker is in dat geval verantwoordelijk voor het aangaan van een dergelijke overeenkomst met TranspaClean. TranspaClean fungeert als verwerker en u als verantwoordelijke.

Wij verplichten ons tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die wij van u ontvangen, tenzij wij daartoe wettelijk verplicht zijn of u ons daarvoor expliciet toestemming hebt gegeven.

Zie ook ons privacybeleid: bekijk pagina


13. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op deze voorwaarden en alle geschillen die daaruit voortvloeien is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag.


14. Overige bepalingen

Bekijk onze disclaimer hier: disclaimer

Bekijk onze ethische code hier: code

Bekijk ons cookiebeleid hier: cookies


Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via info@transpaclean.nl of telefonisch via +31 (0)85 0041060.


TranspaClean B.V.
Versie 2025-11, 3

Hét platform waar samenwerken gewoon werkt.

Wil je zelf zien hoe TranspaClean werkt? Maak een afspraak zodat we een gratis pilot kunnen inrichten, of u kunnen adviseren over digitalisering.
Praktijkverhalen van

Onze ambassadeurs

Michael Zevenhoven
Okee Bedrijfsdiensten
Management
Steeds meer opdrachtgevers willen een digitale verantwoording van wat we doen en dat we daar transparant over rapporteren. De RAI vond het een doorslaggevend pluspunt dat we met TranspaClean werken.
MeerWonen
Stichting MeerWonen
Management
Papieren rompslomp, talloze inspecties en veel reacties van mensen aan de balie zijn inmiddels bijna gereduceerd tot nul.
Pompe
Speciaalreiniging
Glazenwasser
Wij hoeven niet meer op zoek naar de opdrachtgever voor een fysieke handtekening omdat we zelf kunnen aftekenen, en dat scheelt me gewoon tijd.
crossmenuchevron-up